Svensk Minecraft server

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ansökningar
InläggPostat: lör 09 jun 2012, 15:59 
Användarvisningsbild

Tja, nu har jag läst igenom många av de ansökningar som gjorts på senaste tiden och insett att folk behöver skriva något sådant här "Hej jag heter Martin är 16 år, gillar minecraft, fuskar inte" för att bli accepterad... Kanske dags att sätta högre ansökningskrav, då ni bara spottar ut banns för tillfället! Kanske har något med det att göra? Jag ser en koppling iallafall :)
Ha de trevligt
//DaggmaskX

Offline Profil  

Inläggsrubrik: Re: Ansökningar
InläggPostat: lör 09 jun 2012, 15:59 
Användarvisningsbild

Indeed.. 8-)

"Allt är så fyrkantigt" - Granis

Online Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 16:37 
admin
Användarvisningsbild

Tar gärna emot lite mer konkreta tips på vad som skulle höja standarden på godkända ansökningar, och då tänker jag inte ens kommentera "länka din facebook"-förslag. :twisted:

Inte heller "visa upp vad du byggt" var ju ett bra sätt, eftersom vi inte strävar efter att bli en voxelbox-kopia utan välkomnar även de som är i starten av sin "bygga snyggt"-karriär.

Det enda vi tittar på nu är i princip ålder och bans, sen agerar vi utefter det.

De flesta som blir bannade på senaste tid är ju inte registrerade/godkända medlemmar, utan gäster som totalt ignorerar våra regler (som står på skyltar, om man nu missat hemsidan först)

Offline Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 17:01 
Användarvisningsbild

granis skrev:
Det enda vi tittar på nu är i princip ålder och bans, sen agerar vi utefter det.

De senaste som blivit accepterade är 8( då var jag ute i skogen och lekte med pinnar )år!
Ni skulle kanske kunna få de att skriva lite mera om sig själva, då det visar mogenhet, och inte bara "Övrig info om dig själv" : Jag gillar Minecraft.
Ni skulle kunna ta bort själva ansökningsformen som man måste gå efter, att folk faktist måste tänka lite själva vad som kanske kan bedömas som viktigt att skriva.
Även kolla om de har varit aktiva på andra servrar, om de är aktiva på forumet eller något så enkelt som om de är aktiva på servern.

//DaggmaskX

Offline Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 17:28 
admin
Användarvisningsbild

få se nu, hur tänkte du nu? Hur ska vi se om de är aktiva på i forumet och servern utan att invita dom?

de flesta av de vi bannar är gäster , de har inte ens bemödat sig med en ansökan utan tar sig en tur runt spawn och sedan flyger de (generalisering jag vet).

Och av erfarenhet från tidigare försök med annan variant av ansökningar så är de lika ineffektiva/ effektiva på att sålla bort folk. Är vi för "hårda" vill ingen söka hit och då blir det väldigt tråkigt att spela, är vi för snälla så får vi hit en del fuskare. Då ser jag hellre att vi admins får jobba lite mer än att vi alla ska ha tråkigt

Offline Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 17:42 
Användarvisningsbild

bigsteffe skrev:
få se nu, hur tänkte du nu? Hur ska vi se om de är aktiva på i forumet och servern utan att invita dom?

de flesta av de vi bannar är gäster , de har inte ens bemödat sig med en ansökan utan tar sig en tur runt spawn och sedan flyger de (generalisering jag vet).

Och av erfarenhet från tidigare försök med annan variant av ansökningar så är de lika ineffektiva/ effektiva på att sålla bort folk. Är vi för "hårda" vill ingen söka hit och då blir det väldigt tråkigt att spela, är vi för snälla så får vi hit en del fuskare. Då ser jag hellre att vi admins får jobba lite mer än att vi alla ska ha tråkigt

Skulle kunna vara hårdare krav på ansökningarna...

Offline Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 17:51 
admin
Användarvisningsbild

Men faktum kvarstår att kanske upp till 95% eller mer av de som blir bannade är gäster , vilket ger vid handen att vi skulle kunna ha stenhårda ansökningskrav och likväl banna lika många som idag. Så jag ser inte vitsen med hårdare krav.

Tittade just igenom bann tråden , mindre än 2 av 20 senaste tiden är reggade spelare resten är gäster

Offline Profil  

InläggPostat: lör 09 jun 2012, 18:22 
admin
Användarvisningsbild

Ett alternativ är ju att inte tillåta gäster in på servern. Dock tycker jag det är en kul grej, att man kan få inspektera servern innan man bemödar sig med en registrering..

Offline Profil  

InläggPostat: sön 10 jun 2012, 18:58 
Användarvisningsbild

Fast saken är att ni accepterar folk som skriver 1 mening om sig själva ungefär... Högre krav ! :)

Offline Profil  

InläggPostat: sön 10 jun 2012, 19:34 
Användarvisningsbild

granis skrev:
Ett alternativ är ju att inte tillåta gäster in på servern. Dock tycker jag det är en kul grej, att man kan få inspektera servern innan man bemödar sig med en registrering..

Jag håller verkligen med, jag skulle nog inte ha sökt till servern om jag inte fick kolla runt innan - nu är ju jag lite präktig så jag hade verkligen läst igenom reglerna innan.

Många bans verkar ju vara folk som helt enkelt inte läst reglerna och därmed blir bannade på en gång när de flyger runt i spawn (eller i närheten).

Om det var möjligt att skilja på registrerade/godkända användare och gäster så skulle gäster kunna hamna i ett förrum med en liten hinderbana som kräver att du antingen flyger ut (=> ban) eller att du läser reglerna och medföljande ledtrådar och tar dig ut legalt med en fet sista dörr ut i friheten som en EULA ("Genom att öppna dörren till den fria världen godkänner du reglerna och lovar att hålla dig till dom" - typ).

(jag är gärna med och designar ett sådant rum)

/tsr

Offline Profil  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Relaterade trådar
 Trådar   Författare   Svar   Visningar   Senaste inlägget 
Det finns inga nya olästa inlägg i denna tråd. Ang Ansökningar ?

Devlas

5

337

sön 10 apr 2011, 17:22

granis Gå till det senaste inlägget