JesPersona

Aktiv medlem
Jag gillade clownens renderingar av the islands så jag frågade honom hur han gjort och tänkte att jag gör ett försök själv också!

Det här är det första försöket. På bilden är det senaste "huset" jag byggt förutom de två på the islands och i bakgrunden ser ni fyren som var det första bygget jag gjorde på xtralarge (förutom huset i xtraville). Får se vad det blir nästa gång.

oFKgy.jpg


Om någon av er har något tips på inställningar i chunky o.s.v. tar jag gärna del av dem och är det någon av er som renderat något ladda gärna upp det och posta det här med :)
 
lär mig! how is it done!
jag älskar att pilla med bilder osv så detta är nått jag vill lära mig :)
 
Lite bilder jag gjorde idag, tack till ClowneN för guiden =)

gJWjP.jpg

Utsikt från spawn, dock blev den lite konstigt blurig =/

DA6Eo.jpg

Flyget i Xtraville en tidig morgon

sLvQy.jpg

iP-tower på kvällen

ONeqW.jpg

Öresundsbron som ligger vid min Skåne-ö sydväst om Xtraville

mfsyh.jpg

Min lgh IRL...fast på Xtralarge =P

Fler bilder kommer! Troligtvis MÅNGA fler!

iP OUT!
 
Pirrelli sa:
Vad heter moddet du använder och hur bra dator måste man ha för att det ska funka? :)

ClowneN var snäll nog att skriva ihop en guide för hur man använder sig av world downloader och chunky för att göra renderingar.

Man behöver inte ha en bra dator för att det ska gå att göra, däremot tar det längre tid att rendera bilderna ju sämre dator man har. Det tog ungefär två timmar för min dator att rendera bilden jag laddade upp ovan och då kunde jag inte använda den till något annat. Har man en bra dator dock är det en annan historia.
 
Japp, ju bättre dator ju fortare går det, tror jag brukar landa på runt 15min per rendering :)
Sedan spelar ju storlek på bilden också roll, ja kör oftast 720p :)
 
Pirrelli sa:
Vad heter moddet du använder och hur bra dator måste man ha för att det ska funka? :)

Jag kör typ 1600x800, tar ca 3h på min Macbook 2,4GHz Dual Core...som tur är har jag två andra laptopar i samma "klass", så jag kan köra tre bilder åt gången =) Men idag presenterar Apple en ny Macmini med FET CPU hoppas jag :p
 
Tillbaka
Topp