Skonulf

Känd medlem
Hej! Ni som brukar följa Yogscast kanske har märkt en rolig pvp survival dem har spelat och håller på fortfarande med :)

Det går i alla fall ut på att det finns två spelare i en fyrkant och det är alltså 4 stycken fyrkanter, de får 35 minuter på sig att försöka sätta upp fällor och samla material för att sedan när "väggarna" rasar efter den utsatta tiden döda de andra spelarna och sedan sin lagkamrat

Tycker att detta skulle vara roligt att köra kanske en fredag eller lördag på xtralarge
Jag har då en liten idè om hur detta skulle funka :)
1.De som vill vara med får lämna en viss summa för prispengar till den spelare som vinner
2.De som vill vara med går ihop 2 och 2
3.Med tanke på att kanske fler än 8 personer vill vara med kanske man kan anordna flera "banor" som kör samtidigt med flera dommare
4.På något sätt sätter man sedan upp semi-final och final för att sedan se vilken spelare som vinner

Kanske inte har skrivit så där jätte bra men hoppas ni förstår :)

Länk till banan: http://www.planetminecraft.com/project/ ... -survival/
 
SoreBeard sa:
Kul!
Hittar man tag på all tnt och sånt i gömda kistor?

Ja! Varje fyrkant ser likadan ut för alla spelare och där finns gömda gångar och kistor lite överallt :)
Man får också lite saker i början som pistons och lite annat :)
 
Sådär ja , har pratat lite med granis nu med så :)

Det som jag förstår genom det personen har postat i länken jag postade innan så är det enda som ska vara av är att inga monster ska vara på och man ska inte kunna gräva bort bedrock(inte för man kan det annars)

Det här är då reglerna men jag är inte så bra på att översätta ;P
The Rules (Player)
*Wait for host to give you a "cell" before the game starts. This is your starting position.
*Once the cell pushes you up, you can free to go and prepare yourself before the walls goes down.
*DO NOT break any sand or gravel blocks from the giant walls.
*DO NOT leave your zone delimited by bedrocks / custom walls.
*DO NOT build over the sand walls height.
*You can create alliances, however only one player or team can win. You can betray your friends.
*Use your skills, intelligence and creativity to kill other players.

The Rules (Host)
*Place the players in their cells or "tubes" on the sides of the map.
*To start the game, press start when everyone is ready. You cannot reset! So make sure everyone is ready.
*Make sure to have a player assigned to the Zone close to the clock with 2 wires.
*Make sure your server have view Distance to 15.
*Make sure you have monsters OFF.
*If you want to play with the players, you have about 15 seconds to reach your cell and put back your gamemode 0.
*If you want the game to do on longer, you can give each players a bed and the goal would be to destroy your enemies's beds.
 
Får flashback av hur Lewis från Yogscast läste upp reglerna, när jag läser dem.. Haha men hoppas det blir av iaf, det här är något jag ser intensivt fram emot!
 
Skonulf sa:
The Rules (Player)
*Wait for host to give you a "cell" before the game starts. This is your starting position.
*Once the cell pushes you up, you can free to go and prepare yourself before the walls goes down.
*DO NOT break any sand or gravel blocks from the giant walls.
*DO NOT leave your zone delimited by bedrocks / custom walls.
*DO NOT build over the sand walls height.
*You can create alliances, however only one player or team can win. You can betray your friends.
*Use your skills, intelligence and creativity to kill other players.

The Rules (Host)
*Place the players in their cells or "tubes" on the sides of the map.
*To start the game, press start when everyone is ready. You cannot reset! So make sure everyone is ready.
*Make sure to have a player assigned to the Zone close to the clock with 2 wires.
*Make sure your server have view Distance to 15.
*Make sure you have monsters OFF.
*If you want to play with the players, you have about 15 seconds to reach your cell and put back your gamemode 0.
*If you want the game to do on longer, you can give each players a bed and the goal would be to destroy your enemies's beds.
Regler för spelare
* Vänta på att värden ger dig en "cell" innan spelet startar. Det här är din startposition
* När du puttas upp ur cellen kan du fritt springa runt och förbereda dig innan väggen ramlar ned.
* Förstör INTE några sand- eller gravelblock från den stora väggen
* Du får INTE lämna din zon, avgränsad med bedrock/custom väggar
* Du får INTE bygga över sandväggens höjd
* Du får skapa allianser men, endast en spelare eller ett lag kan vinna. Du kan förråda dina vänner.
* Använd dina kunskaper, din intelligens och kreativitet för att döda andra spelare

Regler för värden
* Placera spelare i deras celler eller "tuber" på sidan av kartan
* För att starta spelet tryck på "start" när alla är redo. Du kan INTE starta om! Så var säker på att alla är redo.
* Var säker på att ha en spelare tilldelad till Zonen nära klockan med två sladdar.
* Var säker på att servern har en view distance på 15.
* Var säker på att monster är AV
* Om du vill vara med och spela har du ungefär 15 sekunder på dig att komma fram till din cell och återställa ditt "gamemode" till 0.
* Om du vill att spelet skall vara längre kan du ge varje spelare en säng och att målet skall då vara att förstöra motståndarnas sängar.
 
Tack geten :)

Ja det där med klockan vet jag inte heller :S
Vet iaf att det hänger "klockor" vid varje fyrkant som räknar ner tiden tills väggarna ramlar ner
 
getninjaN sa:
Skonulf sa:
The Rules (Host)
*Make sure to have a player assigned to the Zone close to the clock with 2 wires.
Regler för värden
* Var säker på att ha spelare indelade i de Zoner nära klockan med två sladdar. (wtf?)

Översättningen bör vara:
*Var säker på att ha en spelare tilldelad till Zonen nära klockan med två sladdar.


-De syftade på att det bör finnas en värd, som ska kunna starta timern som för övrigt finns på vardera hörn.
Antar att det finns en klocka med två synliga "sladdar" då man vet vart knappen till att aktivera klockorna är.
 
Såå det ända vi behöver nu är att:
1.Vi bestämmer ett datum
2.Vi får reda på hur många som ska vara med
3.Någon sätter upp ett slags spelschema
4.Någon Uber-admin fixar en server?
 
1.Vi bestämmer ett datum - jag röstar för lir ikväll typ kl 21:00
2.Vi får reda på hur många som ska vara med - vi borde ha en announcement grej på hemsidan typ "latest news!" så folk fort ser vad som sker, men jag är med iaf.
3.Någon sätter upp ett slags spelschema - 8 st intresserade borde vi kunna fixa tills ikväll..
4.Någon Uber-admin fixar en server? - hoppas någon kan ställa upp med detta...
 
Vi har ingen server för The walls! En match ikväll 21.00 är inte möjligt.

För att ingen ska begår regelbrott av misstag och för att diskussionen ska lugna sig låses tråden i 24timmar!

/sm6vit
 
Tråd upplåst igen.

Något att tänka på i fortsättningen:
Det är inte ok att på något sätt antyda att man ska spela The Walls på en annan server.
Det är inte ok att försöka dra ihop folk ingame för att spela The Walls så länge det inte finns på Xtralarge.

Det är ok att diskutera spelformen The Walls.
Det är ok att diskutera en ev server med The Walls på Xtralarge.

/sm6vit
 
Ja men vad bra , då postar jag mitt förslag igen så hoppas jag inte att någon blir för ivrig igen
1.Vi bestämmer ett datum (kanske om en månad någon gång?beroende på visat intresse?)
2.Vi får reda på hur många som ska vara med
3.Någon sätter upp ett slags spelschema
4.Någon Uber-admin fixar en server på Xtralarge
 
Granis/annan überadmin; kan man tillåta tnt på en "värld" på xtralarge?
tnt är som en ganska given del av fällor i the walls tror jag.
 
SoreBeard sa:
Granis/annan überadmin; kan man tillåta tnt på en "värld" på xtralarge?
tnt är som en ganska given del av fällor i the walls tror jag.

Det går utmärkt!
Precis som med hungergames är jag väldigt intresserad att hosta detta, men samtidigt minimera det manuella jobbet som är förknippat med varje start.

(sneglar åt pvparena, men vet inte om den kan leva upp till "kraven")
 
MiLKASKi sa:
....jag är iaf intresserad att vara med, söker en partner i detta pvp krig :) PM:a mig. :cool:

Jo hittills ser det ut som att 3 (MiLKASKi, jag och Skonulf) är intresserade vad jag har förstått, (hoppas jag har fel, och fler är egentligen intresserade).

Vi behöver 8 spelare, 2 för vardera lag, 4 celler. Att ordna en värd, tror jag är inte svårt.
Ni kan kika in The Walls på youtube för att få en inblick på spelupplevelsen, kanske frestas till att vara med.
 
Tillbaka
Topp