granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
class1_4G.gif

MINECRAFT 1.4!

Version 1.4 av Minecraft är på ingång och vi kommer återigen ha en liten vanillaserver där man kan testa nyheterna.

Vill du spela på vanliga servern kommer du behöva köra 1.3.2 tills vidare. <- UPPDATERA EJ!
Vi måste invänta bukkit och därefter kör vi ett test för att se hur pass bra det funkar så att de värsta buggarna kan undvikas innan uppdatering.

Lite info om minecraft 1.4-vanilla-servern, som du når genom att connecta till test.xtralarge.se
  • - Öppen för alla godkända medlemmar
    - Stängd för alla bannade medlemmar
    - PVP avstängt
    - Sunt förnuft, dvs uppför dig
    - Griefing på vanilla ger dig en ban på vanliga minecraft servern
    - Vi kör survival och difficulty hard


Övriga regler och råd hoppas vi är överflödiga. Spela som du själv vill att andra spelar med/mot dig :cool:
 
Hej! :) Reis Minimap är nu uppdaterad för 1.4.2 och undrar om det är möjligt att lägga in pluginet i test servern? :)
 
Behövs inget plugin på servern för att det ska funka, dock krävs en konfigurering för att entities radarn ska fungera.
 
purjo84 sa:
Rackarns, jag hann uppdatera innan jag läste detta.

Googla efter Minecraft 1.3.2 jar och byt ut den du har i %appdata%.minecraft%bin med den du laddade hem.

Ett tips för framtiden är att kopiera varje ny jar och lägga dem i en mapp någonstans så det är lätt att byta fram och tillbaka.
 
JesPersona sa:
purjo84 sa:
Rackarns, jag hann uppdatera innan jag läste detta.

Googla efter Minecraft 1.3.2 jar och byt ut den du har i %appdata%.minecraft%bin med den du laddade hem.

Ett tips för framtiden är att kopiera varje ny jar och lägga dem i en mapp någonstans så det är lätt att byta fram och tillbaka.
Eller denna eminenta tråd:
minecraft-mods-textures/fardig-moddade-minecraft-kataloger-t2304.html
Som verkar hållas uppdaterad ungefär till vad servern kör.
 
TimBod204 sa:
http://dl.bukkit.org/downloads/craftbukkit/ har kommit ut en version för 1.4.2
granis sa:
Vi måste invänta bukkit och därefter kör vi ett test för att se hur pass bra det funkar så att de värsta buggarna kan undvikas innan uppdatering.
Det som finns släppt nu är ingenting menat att köras i Xtralarge's anda, dvs. fokus på stabilitet.
Det kommer ta minst ett par dagar till innan vi börjar överväga en uppdatering :)
 
Tillbaka
Topp