granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Mainserver kör nu 1.8.1. Förvänta er buggar, i vanlig ordning.
Det är ju minecraft vi pratar om ;)

Som det ser ut nu kommer vi vänta med ny terräng tills 1.9 eller 2.123 eller vad nu som är på G.
Monster är avstängda i vanliga världen, från och med nu kallad hybridvärlden. Mer info om detta när det är dags!
 
granis sa:
Vi kommer skippa prereleases framöver, så det blir pass på det :ugeek:

Du kan vara pass ;_:
Här satt jag och hoppades så innerligt att iallafall 1.9.2pre skulle komma upp, fine för kommande men denna är ute redan ju, och du behöver väl inte ens göra ny servermap eller?
 
Kojjan sa:
granis sa:
Vi kommer skippa prereleases framöver, så det blir pass på det :ugeek:

Du kan vara pass ;_:
Här satt jag och hoppades så innerligt att iallafall 1.9.2pre skulle komma upp, fine för kommande men denna är ute redan ju, och du behöver väl inte ens göra ny servermap eller?

Låt gå då.. inget mer efter detta! :D
 
Wooohooo granis ftw :)

För er andra: Alla kistor buggar, svarta kistor är bara att öppna eller sätta fackla brevid. väst-öst kistor har blivit nord-syd kistor, men det är bara att hacka sönder den osynliga sidan och sätta tillbaka den så fixar det sig (tack Ravvie!)

I övrigt verkar det mesta vara helt ok. Mina pluginsberoende grejer verkar funka, minecarts, redstone osv.
 
Michaelo90 sa:
Varför ingen ny terräng? Och varför inga monster?
Om terrängen gissar jag att terrängövergången är helt galet trasig fortfarande.
när det gäller mobs måste i alla fall jag hinna säkra lite mot endermen. Justja, argh, har lite att göra vid vikingabyn också...
 
SoreBeard sa:
Michaelo90 sa:
Varför ingen ny terräng? Och varför inga monster?
Om terrängen gissar jag att terrängövergången är helt galet trasig fortfarande.
när det gäller mobs måste i alla fall jag hinna säkra lite mot endermen. Justja, argh, har lite att göra vid vikingabyn också...
Terrängövergången kommer alltid vara trasig när det görs stora förändringar i terränggenerering. Visst, om man väntar till 1.9 med att tillåta ny terräng så slipper man en kant, men jag tror att många (iaf jag) hellre har två kanter och tillgång till den nya terrängen nu, speciellt med tanke på hur lång tid det tog att uppgradera till 1.8 och att 1.9 inte är ute än.

När det gäller monster antar jag att endermens blockflyttning blir spärrad, precis som creepers blocksprängning. Sen såg jag igår att monster verkar vara på igen.






Sen borde nog spawnrate för alla mobs, djur och monster, ökas lite, skriv /djur och kolla, finns knappt nåt alls.
 
Michaelo90 sa:
SoreBeard sa:
Michaelo90 sa:
Varför ingen ny terräng? Och varför inga monster?
Om terrängen gissar jag att terrängövergången är helt galet trasig fortfarande.
när det gäller mobs måste i alla fall jag hinna säkra lite mot endermen. Justja, argh, har lite att göra vid vikingabyn också...
Terrängövergången kommer alltid vara trasig när det görs stora förändringar i terränggenerering. Visst, om man väntar till 1.9 med att tillåta ny terräng så slipper man en kant, men jag tror att många (iaf jag) hellre har två kanter och tillgång till den nya terrängen nu, speciellt med tanke på hur lång tid det tog att uppgradera till 1.8 och att 1.9 inte är ute än.

När det gäller monster antar jag att endermens blockflyttning blir spärrad, precis som creepers blocksprängning. Sen såg jag igår att monster verkar vara på igen.






Sen borde nog spawnrate för alla mobs, djur och monster, ökas lite, skriv /djur och kolla, finns knappt nåt alls.

Fast det blir kanske bara skumt med kartan. Är det eventuellt bättre med en adventure karta som nämnts tidigare, som man kan besöka och leta nya resurser i. Utan dom feta skydd man har i hybridvärlden dock. (men vips borde ha nått, typ ingen fallskada eller så.)

Endermen tycker jag inte om. Inte bara för att dom är jobbiga i strid, utan mer för att dom förfular en karta. Hoppas verkligen dom kan stoppas från att flytta stuff. Kanske bara kunna flytta sand och grus eller så. Blir så tråkigt när man byggt något snyggt och så kommer dom där långstångarna och är jobbiga.

Om du var ensam på servern så spawnas det väldigt lite mobs har jag för mig. Var väl några versioner tillbaka som det begränsades. Om jag inte minns helt fel.
 
Det är inte bara terräng vi väntar på.. fler saker som ska planeras klart.
Vi har länge kört standard-spawn av djur, möjligen att vi kan sänka det någon gång vid behov, men är det för få vid standard - kontakta ntoch.

Ang. monster av så var det en snabb lösning för att få igenom uppgraderingen. Det var antingen att uppdatera så här eller vänta ytterligare tills vi är klara med planeringen. Jag valde att kompromissa.
 
Tillbaka
Topp