Devlas

Aktiv medlem
Är det bara jag som tycker att man borde föra in en ny regel ang marknaden och att lägga ut saker för fantasi priser ? Det verkar iaf ur min synpunkt lite omoget att lägga ut t.e.x en pil för 1000000 Credits ...

Det är enligt MIN mening "VÄLDIGT" oansvarigt och omoget att göra såna priser på en marknad.. Hur tycker ni andra ?

Tycker att dom som lagt ut saker till såna priser skall ta bort dom med en gång och börja skärpa till sig.
 
Jag tycker inte det är något att bry sig om egentligen. I de flesta fall sorterar man ju ändå efter billigaste priset.
 
Jo det är sant robban men samtidigt så fattar jag inte logiken i det hela med såna priser ? utan att det borde stoppas om man ska få en seriös server..
 
Jojo, men fortfarande. Priserna går upp vilket tillslut gör att det blir ologiska summor. Går visserligen att fixa igen, men jobbigt.
 
tycker att det ligger något i detta om det går till överdrift med extremt många av dessa men å andra sidan tycker jag det räknas som sunt förnuft.
 
Tittade mer detaljerat nu det e ju igentligen bara 2 st såg jag nu .. men ändå tycker det är löjligt helt enkelt att lägga ut så
 
Men om jag vill ge IngaLillDT ett enchanted diasvärd och sätter priset till alla c hon har, eftersom vi inte har tid att träffas...
Det är ju egentligen enda sättet att skicka saker mellan spelare om dom inte är online samtidigt? :)
C går ju alltid att skicka emellan.
 
Ganska löjligt att någon inte skulle köpa det isf innan och då får ju inte personen i fråga det inte ändå
 
SoreBeard sa:
Men om jag vill ge IngaLillDT ett enchanted diasvärd och sätter priset till alla c hon har, eftersom vi inte har tid att träffas...
Det är ju egentligen enda sättet att skicka saker mellan spelare om dom inte är online samtidigt? :)
C går ju alltid att skicka emellan.

Är det inte lättare att bara dela en kista nånstans isf?
 
SoreBeard sa:
Devlas sa:
Ganska löjligt att någon inte skulle köpa det isf innan och då får ju inte personen i fråga det inte ändå
Tja, om nån vill betala fantasipris för min pryttel som jag kan fixa fram igen så vinner jag ju på det?

Förstår din poäng, men i väntan på regler för marknaden så får man vara beredd på lite såna här spontanraderingar (när det gäller, enligt granis, orimliga auktionspriser) :oops:
 
myskoxe sa:
SoreBeard sa:
Men om jag vill ge IngaLillDT ett enchanted diasvärd och sätter priset till alla c hon har, eftersom vi inte har tid att träffas...
Det är ju egentligen enda sättet att skicka saker mellan spelare om dom inte är online samtidigt? :)
C går ju alltid att skicka emellan.

Är det inte lättare att bara dela en kista nånstans isf?
Jodå. Men med marknaden behöver man inte ens logga in och leta. :)

Obs, jag tror inte att detta är ett reellt problem eller att det används såhär på denna server. Men jag har för mig att det var väldigt vanligt i till exempel Star Wars Galaxies.
Och vill jag ge saker till IngaLill så tar hon dom i mina kistor, eller jag lägger i hennes. Vi delar våra privatskydd med varandra. ;)
 
ja tycker det är tråkigare att se i stort sätt ALLT för 0.01-0.1 c istället för som det var förr.... ja tycker problemet ligger där...

ja saknar de gamla marknads systemet.. förutom lagget de skapade.. men ja tyckte de var trevligare!
och där fanns det betydligt mycket bättre regler!!
 
Jag tycker överlag att priserna på marknaden är för låga jämfört med vad man får varje dag för att klicka på bannern. Priserna gör iaf att jag känner mig omotiverad att lägga upp något och jag tycker mig också se att marknaden börjar kännas ganska "urplockad". Enchantade verktyg etc. är väl det enda undantaget jag kan se.
 
Tillbaka
Topp