civilizedworm

Ny medlem
Hej!

Tror att det här forumet bör vara bäst att posta detta i, så here we go!

Jag började spela MineCraft igen häromdagen och då jag spelat en gnutta på er server förut så tänkte jag att det här blir bra. Sagt och gjort så loggade jag in och satte fart rätt ut tills jag hittade en passande öken-ö som jag hade tänkt göra till något vackert.

Problemet jag stött på nu är att det går en linje över en del av ön där det står "välkommen till äventyrarnas stad, kontakta losginos för att köpa tomt" eller något liknande, har sökt på forumet angående äventyrarnas stad men inte hittat något, och det ser inte ut att vara någon stad på ön eller den lilla ön utanför så jag undrar om det går att ta bort stadsskyddet just på ön och den lilla ön utanför som jag befinner mig på?

map/#/9249/64/10530/-2/0/0

Skyddet går mer eller mindre precis från övre vänstra hörnet rakt över ön ner till det nedre högra. Precis förbi det lilla huset där.

Går detta att lösa?

TACK PÅ FÖRHAND! <3
civilizedworm
 
Eftersom det inte handlar om en ansökan om stadsskydd så flyttar jag tråden till en lämpligare kategori.

Sedan om du är så nära en stadsgräns så måste du antagligen flytta ditt bygge. Enl våra regler skall man minst hålla avståndet renderdistance far till närmsta bygge, dit räknas också en stadsgräns.
Vi flyttar inte på stadsgränser för enskilda byggen.

/sm6vit
 
sm6vit sa:
Eftersom det inte handlar om en ansökan om stadsskydd så flyttar jag tråden till en lämpligare kategori.

Sedan om du är så nära en stadsgräns så måste du antagligen flytta ditt bygge. Enl våra regler skall man minst hålla avståndet renderdistance far till närmsta bygge, dit räknas också en stadsgräns.
Vi flyttar inte på stadsgränser för enskilda byggen.

/sm6vit

Jag följde reglerna och byggde ett torn med render distance far och kikade, ingen var i närheten och om du tittar på kartan jag länkade så är det en ö det handlar om där det inte finns någon stad i fråga, utan bara den där gränsen som förstör för mig.
 
Tror att det kan vara bra att lägga till stadsgränser på kartan så man kan kolla hur nära man är.
För vissa städer har stort område men inte bebyggt ända ut till gränsen.

Men att kolla på kartan innan man bygger är nästan ett givet så man verkligen bygger en bra bit ifrån andra (om man inte kommit överens med de andra i närheten såklart).
 
Kollar man på kartan så är det långt till närmsta bygge, xtraadventures stadszon är enormt stor.

Vi ska ta upp frågan admins emellan och försöka hitta en bra lösning.
 
sm6vit sa:
Kollar man på kartan så är det långt till närmsta bygge, xtraadventures stadszon är enormt stor.

Vi ska ta upp frågan admins emellan och försöka hitta en bra lösning.

Vore jätteschysst! Jag tror att stadszonens hörn ligger precis på ön faktiskt, hoppas ni kommer fram till något bra!

Tack hursomhelst!
 
Tror inte vi behöver gå så långt ut som gränsen ändå är.. Så går det att minska ett par block så är det okej :)
 
Ok, vi admins har diskuterat detta nu. Och eftersom LosGinos erbjuder sig att minska zonen så gör vi det!
LosGinos, du och jag kollar nån dag på hur och var ingame. :)

/sm6vit
 
Tillbaka
Topp