Status
Ej öppen för ytterligare svar.

granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
La bomba!

Då Corningstone börjar bli alltför pank och antalet aktiva spelare just nu inte kan motivera en påskjuts av credits in i systemet har vi (mest jag) valt att lägga in en autodecay av credits.

Det fungerar som så att alla som har mer än 1000 credits, betalar 1% skatt, varje dag.

Med detta hoppas vi dels lösa problemet med lite pengar hos staten och kanske också få folk att börja handla lite mer och anställa folk i större skala än vad som görs. Spelare med enormt mycket credits kommer också tvingas att släppa tillbaks lite credits till systemet.

.
OBS - Har du under 20000c kommer du fortfarande gå + av att göra dailyn.

Jag förväntar mig mängder av gnäll, så överraska mig med bättre alternativ istället! :twisted:


Loggfiler över skatten hamnar här: skatt/
 
pSaf6.jpg
 
och om man vill hjälpa till att ge lite ''skatt'' frivilligt är det då /money pay corningstone som gäller då?
 
tycker synd om michaelo.

Förslag:
Varför inte sälja mer exklusiva varor ifrån statens sida för att starta ett större omlopp av pengarna. kanske en lite dyrare stad där tomt intäkterna går direkt till staten?

:)
 
Ni kan väl bara spawna pengar till corningstone. eller det kanske gör att det blir för mycket pengar på servern, och hela ekonomin pajar? jag vet inte.
 
Amen detta tycker jag väl är lite sådär, bara för att man har jobbat ihop pengar så ska man behöva göra sig av med de? Tycker 1% om dagen är för mycket, möjligtvis 4% i veckan eller dyl.
 
Tycker själv det är ett bra förslag, gör servern mer realistisk och vi kommer få fram klasser; fattigdom och rikedom kommer spela roll. Dessutom får vi ju en härlig mellanklass också. ;)

Skämt-o-sido. Detta har för och nackdelar. Det är ju förvisso så här man gör i ett samhälle och skulle staten bara gjort mer pengar så kommer pengarna få ett betydligt lägre värde. Lågkonjuktur bla bla bla. Även om pengarna är på låtsas så är det det somhänder.

Detta är inget som stör mig men kan hålla med om att skatten var vara lägre, oavsett om det är tal om 0,5% dagligen eller 4% i veckan.
 
Jag tänker mer, varför skaffa mängder av pengar bara för att sitta på dom?
Använd pengarna så dom kommer i omlopp.

Öser man bara in mer pengar i systemet så blir dom värdelösa. :p
 
Om nu alla tomterna i pixelart kommer att bli upptagna så ska jag alltså betala 150c per dag för att jag har hand om depositionerna som blir. Det känns lite sådär att det är jag som måste köra full daily nästan varje dag bara för att ha råd att betala tillbaka till alla spelarna:<
 
Känns ju lite sådär att skatta på det man säljer i marknaden också, för att sedan få betala ännu mer skatt. :D
 
Infate sa:
Om nu alla tomterna i pixelart kommer att bli upptagna så ska jag alltså betala 150c per dag för att jag har hand om depositionerna som blir. Det känns lite sådär att det är jag som måste köra full daily nästan varje dag bara för att ha råd att betala tillbaka till alla spelarna:<

Skicka dom till Corningstone och skriv en liten logg någonstans så vi kan verifiera när det är dags att ge tillbaks dom :cool:
 
Liten snabb calculation;

//efter ca 70 dagar har man betalat 50% skatt


//om man räknar på (som det ser ut nu) att ingen tjänar nå pengar på dailys så kommer alla på servern som hade mer än 1000 c att få just 1000 c efter ungefär ett år. (39000 * 0,99^365 =~ 995,2)


Jag förstår varför alla klagar, det gör folk jämt när det blir svårare än vad de va innan, men blir det lättare är det ingen som klagar ;) , det jag vill också säga är att det blir ju svårare för alla att skaffa pengar (och privat skydd och städer) så blir ju sånna saker lite mer exklusiva :) .

Spel ska vara svåra, och jag gillar svåra "Challenges". Så jag kan ju ändast instämma i Barneys toner och säga; "Challenge accepted!" ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp