granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Det har diskuterats lite bland admins (mest Alrin :cool:) om att det skulle vara kul med en creativevärld.
Vore bra om ni kunde posta här och säga om det låter som en vettig idé eller vad ni nu tycker.

Några "riktlinjer" för vad vi tänkt är:

- Omöjligt att ta med sig material mellan creative/någon annan värld
- Möjlighet att spawna items
- Möjlighet till att använda "Voxel"-plugins för att underlätta byggande
- Högre standard på byggnader, inga cobblehus.. :ugeek:
- En "lek"-yta där det är helt fritt från ovanstående regel. Tänk singleplayer, fast med andra spelare..
- Möjlighet att använda flymod
- Inga monster eller djur..


Hur låter detta?



(voxelplugins = http://www.voxelwiki.com/minecraft/Cate ... xelPlugins )
 
går det att fixa då utan att man måste köra 2 servrar för plugins krockar med varandra?
och att det inte blir för mycket jobb att fixa med de båda världarna för dig granis. då det blir 2 helt olika uppsättningar plugins o olika configs :ugeek:

men det är en rolig idé om den går att utföra
 
Håller med virresss, låter kul sålänge det inte blir för mycket jobb.
Är det något med portaler för att gå mellan eller blir det olika servrar?
 
Jag är väll inget profs på det med programering osv osv.
Men varför inte lägga till nether då?
Eller är det mera jobb än att lägga dit en ny värld? :)
 
Jag kommer ju lätt lira där :) speciellt om du nu lägger in tools så vi kan SKÖVLA JOOORD o slippa gräva i 3 månader! :p

Puss puss!
 
SoreBeard sa:
Håller med virresss, låter kul sålänge det inte blir för mycket jobb.
Är det något med portaler för att gå mellan eller blir det olika servrar?

Jag är stenhårt mot olika servrar så blir det av blir det flera världar, förmodligen med någon slags portal som du säger :)
 
Var precis en sån server jag letade efter men inte hittade som jag gillade innan jag bestämde mig för xtralarge så du har min röst...

När vi ändå har det på tal ser jag gärna slopes och better blocks också :)

Med det sagt är det ändå något speciellt med att gräva fram allt själv, lite mer sport så att säga. Men för att verkligen vara kreativ (eller göra snabba testprojekt) är det ju lysande...
 
granis sa:
- Möjlighet att spawna items
- Möjlighet till att använda "Voxel"-plugins för att underlätta byggande
- Högre standard på byggnader, inga cobblehus.. :ugeek:
- En "lek"-yta där det är helt fritt från ovanstående regel. Tänk singleplayer, fast med andra spelare..
- Möjlighet att använda flymod
- Inga monster eller djur..
Jag tycker:
I creative behövs itemspawn eller instantmine.
högre standarder. I områden! Kanske en "gratisdel" och en "donordel".
lekytan, skulle vara asgrymt med en reset lite då och då.
flymod: hjälper OTROLIGT mycket i stora byggen
inga monster och djur, självklart.
Voxelmod är asgrymt, skulle hjälpa otroligt mkt :D

Dessutom:
## Som nämnt, en donordel. En del med väldigt högklassiga byggen. Du ska ju dessutom kunna betala av den servern också om inte mer prestanda på nuvarande om de krävs.

## Vi måste ha anti grief (logblock) och snabb tillgänglighet till de, Lätt fånget, lätt förgånget. Admins måste alltså kunna använda de kommandot.

## Om vi kör standard terräng och inte flatworlds, bör admins kunna använda Worldedit för att resetta terräng i nödfall eller vid resets.


Sjukt bra ide! ibland tröttnar man på survival och vill kunna leka fritt.
 
håller med att man kan flytta över som en ny värd när man känner för spela lite annat.
 
Hade det hänt så hade jag absolut börjat spela mer på Xtralarge.

Just nu känner jag mig lite "meh" about collecting items. Har sjukt stora byggen i hjärnan men är själva "samla items" som blockerar det för mig.

You got my vote.
 
har faktiskt haft en tanke och det är att ni just nu kör samma regler på vanliga som för Nethervärld och i så fall skall ju denna ha samma regler och då skulle faktist denna rad " -Möjlighet att spawna items" räknas som fusk ermed ni kör med att alla måste ta fram sina material själva eller köpa dem på vanliga. Tycker dock denna värd är ett bra alternativ men det är dax för admins att ta fram hållbara regler för nether och denna i så fall.
 
Tycker själv det skulle va kul med en Creative World/server
har haft många ideér för större byggen.

men det är den praktiska delen som måste redas ut först fören det kan gå igenom (=min egna tanke)
 
Kronans sa:
har faktiskt haft en tanke och det är att ni just nu kör samma regler på vanliga som för Nethervärld och i så fall skall ju denna ha samma regler och då skulle faktist denna rad " -Möjlighet att spawna items" räknas som fusk ermed ni kör med att alla måste ta fram sina material själva eller köpa dem på vanliga. Tycker dock denna värd är ett bra alternativ men det är dax för admins att ta fram hållbara regler för nether och denna i så fall.


Det är väl ganska självklart att man skall kunna spawna fram items i en creativevärld, ser inget fusk med det i och med det att alla har tillgång till det. Det är ju inte så att man kan ta med det till den riktiga världen.
 
Jag tycker att inte bara admins skulle kunna få tillgång till WorldEdit/VoxelSniper utan att ni även kan ge spelare som kommer spela där väldigt mycket (jag och Alrin kommer väll aldrig lämna creative världen xD Sitter redan och klurar på ett najs redstone bygge ;) ) och självklart krävs det ju att ni känner att ni kan lita på dessa spelarna.

Att spawna items är ett MÅSTE och att ha instantmine är väldigt najs, kanske borde man själv kunna välja att ha det på eller av? Finns ju tillfällen där man vill vara extra försiktig så att man inte gräver bort ett block för mycket (been there done that -.-)

Men jag ser fram emot detta och hoppas att det blir verklighet. Känner inte direkt för att gräva en jävla massa ^^
 
ok till er som inte hänger med riktigt. Anledningen jag tog upp det är för jag vet hur svårt det är att ta sig tillbaka om man bygger en pelare i våran undre värld och de ggr jag har varigt där har jag sett flera som fått lämna för de håller på att dö eller har dött och lämnar pelare eller annat som skulle enligt reglerna vara förbjudna då det står vi kör med samma regler som den vanliga. samma är med kreativ värden då skall ju även den omfatta samma regler och visst skall ja bygga nått där så vill jag få fram de material jag vill ha och bygga med på samma sätt som alla andra men skall man hård dra det med och säga samma regler gäller även den så skulle det faktiskt vara fusk enligt de regler serven har nu.
 
Kronans sa:
ok till er som inte hänger med riktigt. Anledningen jag tog upp det är för jag vet hur svårt det är att ta sig tillbaka om man bygger en pelare i våran undre värld och de ggr jag har varigt där har jag sett flera som fått lämna för de håller på att dö eller har dött och lämnar pelare eller annat som skulle enligt reglerna vara förbjudna då det står vi kör med samma regler som den vanliga. samma är med kreativ värden då skall ju även den omfatta samma regler och visst skall ja bygga nått där så vill jag få fram de material jag vill ha och bygga med på samma sätt som alla andra men skall man hård dra det med och säga samma regler gäller även den så skulle det faktiskt vara fusk enligt de regler serven har nu.

Första tanken var att man skulle separera dem till två olika kartor/världar och förhindra folk på nått vis att inte kunna ta med sig saker mellan världarna.

Men detta är endast i planerings- och intresseskollsstadiet ännu
 
Ja, en creative värld lät bra.

Men nån slags mildring på pelare i nether lär behövas... Jobbigt nog att vara där. :p
och /top får spännande nedåtgående effekter. ;)
 
Tillbaka
Topp