jep jag vet. det är samma med de som finns nu med det är i grund 2 världar som är samman länkade.
 
Nicklii sa:
Kronans sa:
ok till er som inte hänger med riktigt. Anledningen jag tog upp det är för jag vet hur svårt det är att ta sig tillbaka om man bygger en pelare i våran undre värld och de ggr jag har varigt där har jag sett flera som fått lämna för de håller på att dö eller har dött och lämnar pelare eller annat som skulle enligt reglerna vara förbjudna då det står vi kör med samma regler som den vanliga. samma är med kreativ värden då skall ju även den omfatta samma regler och visst skall ja bygga nått där så vill jag få fram de material jag vill ha och bygga med på samma sätt som alla andra men skall man hård dra det med och säga samma regler gäller även den så skulle det faktiskt vara fusk enligt de regler serven har nu.

Första tanken var att man skulle separera dem till två olika kartor/världar och förhindra folk på nått vis att inte kunna ta med sig saker mellan världarna.

Men detta är endast i planerings- och intresseskollsstadiet ännu

Enligt reglerna får du inte använda exploits för att få tag i material. Om jag kommer ihåg rätt dvs. MAO får du lov att använda alla kommandon som finns i spelet och som du har tillgång till just för tillfället, och då funkar /i eller /give utan att bryta mot reglerna pga att du har tillgång till kommandot. Det finns en anledning till varför admins inte har tillgång till /give eller /i, dom får inte använda det :)

Har för mig jag såg ett mod med separerade inventorys beroende på vilken värld du är i. Ska se om jag kan hitta det igen och om det var uppdaterat :)
 
jep men linjen är hårfin då använda kommandon kan anses som exploits och det är därför de inte har det.
 
Kronans sa:
jep men linjen är hårfin då använda kommandon kan anses som exploits och det är därför de inte har det.

ett kommando är aldrig en exploit då det är menat att funka på det viset. en exploit är om man utnyttjar ett programmerings fel i spelet eller utnyttjar 3e parts mjukvara för att modifiera spelet.



http://forums.bukkit.org/threads/mech-m ... -935.4742/
Där fanns det där multi inventory pluginet jag snackade om :) Frågan är bara om det går att göra så nether och vanliga världen har samma inventory.
 
så du skulle inte missbruka om du tex använde ett kommando för att se genom en vägg i ett fps spel? för mig är det egentligen samma sak
 
Kronans sa:
så du skulle inte missbruka om du tex använde ett kommando för att se genom en vägg i ett fps spel? för mig är det egentligen samma sak

Om det är ett kommando som finns original i spelet (eller som serverägaren lagt till) och servern har det påslaget så NEJ då anser inte jag att det är missbruk.
 
nu ska vi lugna ner oss lite och ta tillbaka diskutionen dit den var, nämligen minecraft och ev exploit.

Om vi har tillgång till give i creativvärlden men inte på vanliga kartan är det ju inte exploit då det är ett kommando och ingen bugg. Men skulle vi plötsligt kunna göra så i den vanliga så är det exploit? har jag förstått rätt?

Då kan det ju liknas vid att upp inte fungerar i nether men i vanliga. nämligen olika världar = olika kommandon
 
Vill inte säga för mkt vad vi har för planer men ni kommer INTE att behöva hugga/mina/gräva efter resources för att bygga med, etc. Snarare vill vi inte alls att folk ska gräva överhuvudtaget. Och folk som får för sig att bygga slumpmässig skit i naturen på creative blir inte långvariga i den världen. (skit = cobblegräsligheter).
Samt är vissa survival byggen (farmar av ALLA dess slag) ett bra sätt att bli borttagen från creative whitelist :(
 
Jo, det låter bra.
Kanske ska förtydliga lite mer. Inga trädfarmar/kaktusfarmar över huvud taget.
Vete/sugarcane farms som inte är realistiska och har en mening bör inte byggas.
 
Alrin sa:
Jo, det låter bra.
Kanske ska förtydliga lite mer. Inga trädfarmar/kaktusfarmar över huvud taget.
Vete/sugarcane farms som inte är realistiska och har en mening bör inte byggas.
+1

Kom just på en sak dock.
Eller kom av den igen... Fast... Realistiskt är det som gäller?
Ingen gigantisk pixelart alltså? Tänkte det är väl inte meningen att detta ska konkurrera med pixelart området?

Ett förslag är kanske att det går att bygga en/flera järnvägsspår runt det hela så man enkelt kan besöka och beundra folks byggen. Saknar det ibland på vanliga servern. Men där är ju resurserna ändliga, så ett kanalsystem skulle nog fungera bättre, fast ta lååång tid att resa på.
 
SoreBeard sa:
Alrin sa:
Jo, det låter bra.
Kanske ska förtydliga lite mer. Inga trädfarmar/kaktusfarmar över huvud taget.
Vete/sugarcane farms som inte är realistiska och har en mening bör inte byggas.

Ett förslag är kanske att det går att bygga en/flera järnvägsspår runt det hela så man enkelt kan besöka och beundra folks byggen. Saknar det ibland på vanliga servern. Men där är ju resurserna ändliga, så ett kanalsystem skulle nog fungera bättre, fast ta lååång tid att resa på.

Tycker jag låter som en bra idé.
 
Tillbaka
Topp