olssn

Ny medlem
Hejsan OlssN här!

Jag och några andra bl.a Ehn, håller på med ett projektarbete i högskolan där vi gör en dynamisk MUD Klient + Server.

Vi söker nu några beta testare som kommer utvärdera layouten och funktionaliteten i klienten,

Vi vill ha kritisk feedback, vad är dåligt? vad är bra? vad kan vi göra bättre?
Betan släpps Måndagen den 25 Oktober. Alla intresserade kan skriva i denna tråd eller skicka PM till mig eller Ehn.

För dom som inte vet vad en MUD är följer här en kort beskrivning

MUD står för: Multi User Dungeon. Ett multiplayer rollspel helt enkelt. Där världen är uppbyggt helt av text.
Man navigerar & använder spelet genom korta simpla kommandon. T.ex. /walk north för att gå norrut (förutsatt att det finns någonstans att gå norrut)
Vi försöker göra det så lätt använt för användaren som möjligt, och även lätt för tredje parts utvecklare att lägga till nytt innehåll då vårat program stödjer Lua programmering för att lägga till nytt innehåll i servern.

I beta testet kommer saker som Chat, World description, connect, check och menu att finnas med.

Alla som vill ta del av betan kommer få en möjlighet att ta del av betan via en hemsida som kommer med senare updates.

Den person med bästa feedbacken kommer tilldelas 500 in game creedits i minecraft från mig.

Hoppas att så många som möjligt kommer ta tillfället i akt och försöker hjälpa till i våran spel programmering.

Mer info följer i denna tråd när betan närmar sig sin start

Tack på förhand och vi ses i xtraville

(jag tar allt ansvar för diverse felstavningar och särskrivningar)
 
Tillbaka
Topp