at first i was like
2011-03-02_234218-1.png


then they lol'd

 
getninjaN sa:
r0bb4n smyger på mig i Svartlien.

Robban är en överlägsen stalker, han har den rätta klädseln som smälter in i bakgrunden, speciellt svärdet, den har han väl gömd (eller om han bara är glad att se getninja...).
Mörkerglasögen är dock hans främsta vapen, med dessa så smälter han in lika bra i skogen som i en biosalong på 80-talet.

Fantastiskt! :lol:
 
Men jag bygger upp, tar kort, och sedan tar bort figuren direkt, kontrollerar även att den inte kommer med på google-kartan.
 
Infate sa:
Men jag bygger upp, tar kort, och sedan tar bort figuren direkt, kontrollerar även att den inte kommer med på google-kartan.

den var ju tuff, så nu får du nästan bygga ett stort konstmuseum med din pixelart :) så kan du ta inträde.
 
myskoxe sa:
Infate sa:
Men jag bygger upp, tar kort, och sedan tar bort figuren direkt, kontrollerar även att den inte kommer med på google-kartan.

den var ju tuff, så nu får du nästan bygga ett stort konstmuseum med din pixelart :) så kan du ta inträde.
Tjäna credits på pixelart.. av sådant man dessutom hittar kopior av kopior i classic?
Och dessutom bryta mot en regel? NEIN NEIN NEIN.
 
hamzta sa:
myskoxe sa:
Infate sa:
Men jag bygger upp, tar kort, och sedan tar bort figuren direkt, kontrollerar även att den inte kommer med på google-kartan.

den var ju tuff, så nu får du nästan bygga ett stort konstmuseum med din pixelart :) så kan du ta inträde.
Tjäna credits på pixelart.. av sådant man dessutom hittar kopior av kopior i classic?
Och dessutom bryta mot en regel? NEIN NEIN NEIN.

Hade varit fräckt, unikt med ett museum, typ en röd mata som går igenom det, och på sidorna har folk gjort pixel konst. Kanske kan göra så att man får köpa en "konst tomt" där inne. Så hade t.ex i detta fallet Infate kunnat bygga och riva där hur mycket han hade velat, och dessutom hade folk kunnat passera och se vad han är upp till. Troligtvis fler som hade velat göra något dylikt som han.

Hade man gjort så, så hade det blivit begränsat, snyggt för omvärlden (då man såklart har tak så kommer det inte synas från googlekartan) och en kul turist attraktion.

Det tråkiga med att bygga pixel i singel är ju att man inte kan dela med sig av ens konst(youtube/ladda ner någon annans map räknas ej för mig :p), eller att man inte kan ha konstverket i samma värld alla ens vänner finns på. Jovisst kan man lägga upp en egen server, men men. Xtralarge har så mycket mer folk och möjligheter att man kanske träffar någon av lika intresse som man inte känt tidigare och börjar bygga pixel art tillsammans.

Är höjden på ens projekt för stor för att ha på ytan, så kanske man skulle gjort själva museumet på nivå 10 och uppåt.
 
Tillbaka
Topp