jolun98

Medlem
Har börjat att bygga en stad inte så jättelångt bakom kyrkogården men tillräckligt så att man inte kan se xtraville jag och min vän joijenkohan håller på att bygga 25 längd, 25 bredd och 20 höjd samtidigt hela vägen ner för bara 300credits :mrgreen: utan skatt och vi delar på vinsterna. granis säg till om du tycker att det blir för stort och jag säger till så fort någonting händer med staden nu när jag inte har tomtlock. fast det är en tomt jag måste fixa, och så fort jag har råd att köpa tomtlock så gör jag det. men jag säger bara att gör er bereda för uppkommande clodtown. (obs joijenkohan kom på namnet)
 
Kan du screenshotta kartan och ringa in vart du pratar om?

Spontant låter "inte så långt bakom kyrkogården" som helt fel ställe för en stad.
 
Nyss var servern nere för restart, dålig timing. Den bör vara uppe nu igen! Skift nedtryckt och klicka på reloadknappen brukar vara "force-refresh" i de flesta webbläsare :)
 
Vad märkligt. Har ni testat olika webbläsare? Verifierat att javascript är tillåtet?


Förlåt för tråd-jackningen jolun98 :(
 
Vi har den en ganska lång bit från xtraville men avståndet är inte så stort jämfört med hur stor värden är och jag ska vet inte hur man screenshottar joijenkohan vet kanske så det får vänta lite + så är jag och joijenkohan gladda att välkommna en tredje vän som ska hjälpa oss att bygga staden jaag kankse skriver fel ny jag har nämliget aldrig stavat hans minecraft namn men han heter albinsyd :mrgreen:
 
Mc.xtralarge.se, gå in där och sedan ta printscreen på platsen ni nu tänkt bygga stad på. Själv kan jag tycka att den ligger lite väl nära både xtraville och mcville. Men hör med granis.
 
jag vet inte hur man gör printscreen så jag får försöka komma på hur jag gör printscreen och nej jag har ingen knapp som heter det och jag tror att en screenshoot får vänta helt enkelt om inte någon annan vet var staden är och gör det åt mig om någon gör det så säger jag tackar men annars så får det vänta... :?:
 
Nu vill ju inte jag tracka denna tråd heller men angående ditt printscreen-problem >

Sitter du på en Mac? I sådant fall tryck på Apple key ⌘ + Shift + 3 och släpp alla. Sen klickar du med musen på skärmen och du får bilden sparad till "skrivbordet". Annars finns det ett program som heter "skärmavbildning".

Om det är så att du sitter på vista / windows 7 på en dator som helt enkelt inte har en fungerande knapp för printscreens - använd sökrutan (alternativt "Alla program > Tillbehör > Skärmklippverktyget) och starta det.

Kör du på engelska så blir det alltså programs > acessories > Snipping Tool.

Utöver det kan jag inte hjälpa så länge jag inte vet detaljerna om din dator / problemet!

Och on-topic: Jag tror inte att detta blir något större problem då jag inte hittar någonting direkt bakom kyrkogården. Längre bort finner jag bara mindre byggen men inget som kartan avslöjar i stadsstorlek än. Jag kan eventuellt logga in, ställa mig på plats och tanka upp ett screenshot själv från kartan så att vi får se var den är.
 
jolun98 sa:
så är jag och joijenkohan gladda att välkommna en tredje vän som ska hjälpa oss att bygga staden jaag kankse skriver fel ny jag har nämliget aldrig stavat hans minecraft namn men han heter albinsyd :mrgreen:
Jag är inte rikitgt säker på om jag vill hjälpa till med staden ännu. :|
 
ursäkta men varken jag, joijenkohan eller albinsyd tänker fortsätta med cloud town delvis med att vi saknar inspiration och för att det ligger aldeles för nära två andra städer så vi drar oss tillbaka och låter den staden som kommer först dit ta dom kvarlämnade ruinerna av cloud town :roll: END OF STORY!!!
 
Tillbaka
Topp