granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Som de flesta som spelar här vet så har Minecraft någon bugg när det kommer till prestanda och många skyltar (med text på) i samma område.
På grund av detta måste vi byta shopsystem till något utan skyltar, och istället textkommandon.

Innan vi byter shopsystem så bör du som shopägare ta ut dina items från databasen.
Jag tröttnade på skyltbuggeriet så något ta-ut kommando kom aldrig till i Marknad, men ni kan fortfarande stänga in er i er shop och sätta upp skyltar och ta ut på så vis.
Som ägare betalar du ingen skatt så du förlorar inget utöver tiden det tar att sätta upp en skylt.


sneak-preview: det lutar det nya lite åt att bli http://forums.bukkit.org/threads/econ-w ... 000.18948/
 
men då kommer det ju bli mer skrivande i varje affär man kommer in till, med skyltar så kunde man se direkt vad som såldes i affären men nu måste man gå in i affären och skriva ett kommando och så, jag tror att det kommer bli lite jobbigare men jag kan inte komma med en annan bra ersättning för signs.
 
Tog mig säkert 2 timmar att få ut allt (fick sätta upp 30 nya kistor)... ligger fortfarande kvar lite enstaka skräp kvar, men det slipper jag gärna bråka ut med skyltar. Inget av värde så det kan gå förlorat.
 
Jag tror inte att alla behöver skriva här när de tömt sin affär, då blir det en väldigt lång tråd. ;)
 
OriginalMadman sa:
btw, buggar det lagg med skyltar utan text också, eller kan man ha hur många såna som helst utan problem?

Det verkar inte ge fpsdrop om det är textlöst.. så det är väl nåt med grafikkoden/tillvägagångssättet för att visa text.. :?
 
dock är det bra ravvie om det är så granis väntar på att de flesta skall tömma sina shops så vet han om de har gjort det eller inte. sedan om det kommer en massa onödigt som gör det längre är bara tråkigt.
 
Är väl bättre att man sätter ett slutdatum, är fortfarande många som inte kommer göra detta, de flera verkar har gett upp sina affärer, ser många som är stänga.
 
Kronans sa:
dock är det bra ravvie om det är så granis väntar på att de flesta skall tömma sina shops så vet han om de har gjort det eller inte. sedan om det kommer en massa onödigt som gör det längre är bara tråkigt.

Vi har tagit bort många inaktiva från affärerna och de har fortfarande sina virtuella kistor kvar. Det är omöjligt för oss att kontrollera när de flesta tagit bort sina grejer.
 
Jag har en liten ide. Om det ska bytas plugin till ett kommando-baserat (dvs som inte behöver skyltar) så kanske man kan tillåta några få skyltar per affär (kanske 3 st) för att ägaren ska kunna visa lite kortfattat iaf vad man säljer/köper och kanske pris. Då blir det lättare att jämföra affärerna för kunderna och det segar inte ner lika mycket som det gamla systemet.

Vad tycker ni?
 
Marknadsbyggnaden rivs just nu och vi har sparat era grejer i kistor i källaren. Säg till en admin ingame så får ni ut dem.

Istället för ett marknadshus så blir det ett marknadsområde där ni kommer att få sälja.
Mer info om detta senare.
 
Tillbaka
Topp