HydeX91

Aktiv medlem
Hej

Jag och min polare (Levithaal) tänkte höra med er admins om man kan skapa en gemensam kista där både han och jag kan ta saker ur utan att det anses som ett regel brott?
 
myskoxe sa:
???

Är det inte bara sätta ut en kista eller?

jo men jag tänkte att det kanske skulle vara ett brott mot någon lag på xtralarge fast jag skulle ju kunna sätta en skylt brevid som beskriver vilka som får ta grejer ur den
 
hmm fast nu när min polare försöker uppa så står det att det inte går kan det ha att göra med att den står på min tomt eller ?
 
Uppa som i /upp?
För enbart donatorer kan använda den.

Om du annars syftar på att din vän inte kan öppna er gemensamma kista, då kan det givetvis bero på tomten, utifrån ifall tomten befinner sig under stadsskydd/privatskydd, dvs antingen är ni i xtraville, där enbart ägarna samt moderatorerna kan öppna kistorna. Eller så befinner ni er i en tomt där du har satt skydd på.

Om fallet är så, då för att han ska kunna öppna kistan, får du ge honom tillåtelsen till tomten. ^^
 
För att han ska kunna öppna kistor på din tomt måste du lägga till honom som medlem på din tomt. Det gör du med komandot:
/rg addmember [adress] [spelarnamn]
Tänk då på att han har full tillgång till din tomt och kan bygga och gräva också.

/sm6vit
 
Tillbaka
Topp