Detta är en, troligtvis bristfärdig, tanke som slog mig. Att jag postar i denna tråd är för att jag tror staten tjänat en hel del credits genom min ide. Samtidigt det kanske satt lite mer kul i att äga affär och fått ekonomin rullande. Vem vet.

Först så skapar man en ny värld. Man seed'ar den gärna till en plan yta.(eller så kopierar man den vanliga värld's mapen, filar bort det onödiga, och gör affärerna i närheten av xtralarge så man får den som utsikt.)

Därefter gör man tomter som är runt 20x20(har inte tänkt på storlek nu, tog bara något vilt).
Man fyller 20x20x?(?=höjd, vet ej vilken höjd som blir bra) tomten med cobble eller jord eller plankor.
Därefter står man på framsidan, och i vänstra hörnet av 20x20x? tomten tar man bort klossar så en storlek på 3 bred, 3 in, höjd 4? bildas.
Nu sätter man dit en dörr(1st), och glas på höger sida av dörren(2st åt sidan, så dom tar 2 i bred tsm).
Nu har man ett utrymme/rum på insidan vars volym är 3 bred, 2 in, höjd 4.

Nu är det dags för försäljaren att sätta ut skyltar så man kan sälja! Men oj, det saknas utrymme? Då kontaktar man admin och han/hon utökar ens rum-volym efter man betalat. Att få utökat då kan kosta kanske 900c att utöka antingen höjd,bred eller distansen inåt, med 1 kloss.
Dvs, från 3bred,2in,4höjd --> 4bred,2in,4höjd.
Eller t.ex: 3bred,2in,4höjd --> 3bred,3in,4höjd.
Har man 1800c, så kanske man vill ha: 3bred,2in,4höjd --> 4bred,3in,4höjd.
Gränsen finns då man når sista klossen innan ens tomt tar slut.

För att komma in i affären så tar man sig först till marknads området. Därefter kollar man på skyltarna ovanför en rad dörrar. Dörrarna kan finnas på en snyggt designad front som gör att det hela känns som en rad butiker. Ovanför dörrarna finner man vem som äger affären, på en skylt. Man kanske kan t.om ha ett skyltfönster brevid dörren, med en skylt i där folk får göra reklam.

Man väljer en affär, går in i dörren. Och precis som man blir warpad till creative världen, blir man warpad till innanför dörren på personens "tomt" i den nya världen, och man utforskar hans affär. När man är klar med att handla, så går man till dörren och *shoosh* så kommer man ut i butiksområdet, utanför affärerna, i xtralarge världen.

Rofl, detta var kul att tänka ut. xD Man har i vart fall fått ett nöje av att tänka ut detta även om det troligtvis nu inte kommer bli av.
Minuset med min idé är: att det kommer bli en *päron's*(<- svordom) massa warp's för att kolla igenom allas affärer. Pluset är: att staten kommer tjäna som fanken på en kul funktion där folk får expandera sina egna affärer efter eget önskemål.

Sätter punkt här. Hoppas detta inte blev för rörigt - men det hela lät bra när jag tänkte ut det. God natt! :)
 
kittsforhitts sa:
Detta är en, troligtvis bristfärdig, tanke som slog mig. *TEXT*
God natt! :)

God morgon, jag gillar idéen och jag vart väldigt sugen på att skaffa en shop nu om denna idéen skulle införas. De låter riktigt roligt, men de låter också väldigt krävande med (antingen) en extra värld samt warps osv. av min erfarenhet så räknar jag med att det lär bli en hel del hemmagjorda plugins till detta eller en hel del separata warp-plugins vilket lär lägga ganska mycket belastning på servern om dom används flitigt av flera personer samtidigt.

Men jag kan säga att jag gillar idéen och supportrar den! kanske lite små ändringar hit och dit, men annat än de så låter de as kul! :)

keep up the good ideas!
 
Tillbaka
Topp