HydeX91

Aktiv medlem
Hej


Har hört mycket om x-Ray och sådant på banns och sånt :/ men när jag går i genom en teleport i lumen vilken som helst så tar det kanske 2-3 min att ladda klart hela världen, och ibland kan jag se vart det då finns grotter och lava är det x-ray? för det är ju inget jag själv har orsakat utan det kan ju ha att göra med mitt bredband eller servern
 
X-ray betyder röntgensyn, som är en tillgång i mods såsom minimap eller dylikt. Dessa visar alltså allt i grottor eller liknande, lager efter lager, med vinkeln ur ovanifrån. Man ser då exakt vart alla diamanter eller liknande stenar utav hög raritet befinner sig, och gräver sin väg dit omedelbart.

Jag kan tyvärr inte nämna exakt vilka metoder moderatorerna använder sig av för att "haffa" dessa som utnyttjar processen, då de lätt kan ta lärdom av det och kringgå det. Men det finns fruktansvärt många (konkreta) metoder moderatorerna tar sig till för att bekräfta om spelaren i fråga har använt liknande fusk för att underlätta deras lyxliv i spelet.

Du har inget att oroa dig för, moderatorerna är väldigt noga med att anklaga någon som skyldig. Dessa som bannats för sådant har garanterat använt sig av fusket och så länge du avstår från fusk, så låter moderatorerna dig vara.
 
Derekerium sa:
X-ray betyder röntgensyn, som är en tillgång i mods såsom minimap eller dylikt. Dessa visar alltså allt i grottor eller liknande, lager efter lager, med vinkeln ur ovanifrån. Man ser då exakt vart alla diamanter eller liknande stenar utav hög raritet befinner sig, och gräver sin väg dit omedelbart.

Jag kan tyvärr inte nämna exakt vilka metoder moderatorerna använder sig av för att "haffa" dessa som utnyttjar processen, då de lätt kan ta lärdom av det och kringgå det. Men det finns fruktansvärt många metoder moderatorerna tar sig till för att bekräfta om spelaren i fråga har använt liknande fusk för att underlätta deras lyxliv i spelet.

Du har inget att oroa dig för, moderatorerna är väldigt noga med att anklaga någon som skyldig. Dessa som bannats för sådant har garanterat använt sig av fusket och så länge du avstår från fusk, så låter moderatorerna dig vara.

Enligt mig är det typ som en heders kodex som äkta gamer att aldrig använda fusk i spel, då spel annars tappar dess känsla och karaktär som den e skapad för :)
 
Det är väldigt bra det, och jag håller fullständigt med. Har alltid haft en sådan tanke jag med.

Men tyvärr tänker inte alla så. En del blir frustrerad av att inte kunna hitta diamanter och överväger fusk till slut. Mitt förslag till de som tänker på hur fusk skulle kunna underlätta för er, är att kolla på så många olika tips och trick, på hur man hittar diamanter. Vi har alla våra metoder, såsom flera av oss har lagt upp våra metoder i youtube.
 
Vi är väl medvetna om att man ibland ser igenom världen och ser var ores är men man ska då ha i åtanke att det är exploit att utnyttja det och minea fram dom ores man sett.

Dom fall där vi sett att folk använt xray är solklara och det finns ingen tvekan om att xray använts.
När personen minear och alla gångar personen mineat slutar vid en ore så är det solklart för ingen har sådan tur att träffa rätt varje gång.
 
En fråga.. är de okej att ha texturepack som gör att man ser klart under lava... ? Inte för att jag har de eller ens hört talas om de men alltid undrat... räknas de som nå fusk`?
 
Laumola96 sa:
En fråga.. är de okej att ha texturepack som gör att man ser klart under lava... ? Inte för att jag har de eller ens hört talas om de men alltid undrat... räknas de som nå fusk`?

Optifine har den funktionen, och det finns ju med i en av clownens modpack.
Det är ok.
 
Tillbaka
Topp