Shiibby87

Känd medlem
Jag har en liten idé som jag dels behöver någon/några med mig att leda och sedan så många som möjligt att delta i!

Jag är sådan person som tycker de är lite tråkigt med byggen så långt i från varandra så min tanke var att fixa en "stad" inte i den bemärkelsen som här på servern med sepersta tomter osv utan lite där alla kan bygga vad dom vill, gratis, stället kommer alltså inte heller vara skyddat från mobs osv, det kommer inte finnas några större begränsningar om vad folk får lovat bygga (dock inom serverns regler så klart) man kommer alltså att få bygga vad man vill och hur mycket man vill där, och jag kommer även ibland kunna bidra med tex sten. Det ända som är viktigt är att man pratar med någon av oss som håller i detta sen om vad man ska bygga och var sedan mäster man själv ut platsen i "staden" och makerar med en mur eller staket eller liknande så vi andra ser att där inom pågår ett bygge så att säga.

Detta kommer vara en del av ett långtids projekt då jag inte har så mycket tid över att vara online men jag har nu hittat en plats som jag ska bygga en form av mur runt för att inringa stället som eventuellt kan göras större om många är med på idéen och vill bygga mycket i detta område!

jag hoppas jag får många med mig :)
 
jockelinden sa:
Gillar denna idé starkt!
Är gärna med i projektet.

Låter toppen :D

har redan gjort en mur runt, vilken kommer tas bort de det inte blir så snyggt kanske med det runt men mest för att visa att området redan nu är upptaget :) ska börja göra lite plats nu när jag har tid :)
 
låter intressant!
Har du en kartlänk till platsen?

Sen kan du ju alltid köpa en /home dit och bjuda in alla med /invitehome * [homenamn]
* bjuder in alla spelare till homen

/sm6vit
 
sm6vit sa:
låter intressant!
Har du en kartlänk till platsen?

Sen kan du ju alltid köpa en /home dit och bjuda in alla med /invitehome * [homenamn]
* bjuder in alla spelare till homen

/sm6vit


map/#/-9714/64/-5305/-2/0/0

där är en länk, muren kommer att försvinna med tiden och förhoppningsvis kommer vi kunna ut öka ;)

okej så jag skriver alltså * efter där så bjuder det in alla eller är jag lite trög nu ;P?
 
tror jag gjort det nu så alla kan komma hit via /home shiibbyville eller ska dom i så fall skriva något mer ;P?
 
Om du har gjort rätt shiibby så kan vem som helst komma till byn med /home shiibby87:shiibbyville
 
sm6vit sa:
Om du har gjort rätt shiibby så kan vem som helst komma till byn med /home shiibby87:shiibbyville

får be någon testa sen ;)

tack så mycket för hjälpen ;D

kommer lite längre fram göra en ny tråd med namnet shiibbyville där man kan ställa förfrågan om bygge om tex jag ej är online eller om man har andra frågor om "staden" samt om jag söker något till något speciellt bygge där ;P
 
Tillbaka
Topp