niklaaas1998

Känd medlem
Vet inte om det passar in här, om det inte gör det så flytta gärna :)
---
Så, jag tänkte göra en fabrik. Enda problemet är att jag inte vet hur man gör, har Googlat, Youtube:at och kollat runt lite men hittar absolut inget... Är det nån som kan lära mig eller gärna visa nån guide hur man gör? Skulle vara oerhört tacksam :D
 
niklaaas1998 sa:
Vet inte om det passar in här, om det inte gör det så flytta gärna :)
---
Så, jag tänkte göra en fabrik. Enda problemet är att jag inte vet hur man gör, har Googlat, Youtube:at och kollat runt lite men hittar absolut inget... Är det nån som kan lära mig eller gärna visa nån guide hur man gör? Skulle vara oerhört tacksam :D

Du bygger först grunden, sedan bygger du en vägg, och en till vägg, och två till!
Sedan börjar du med taket, detta kan vara riktigt utmanande, så se till att ha en säker plats att gå på!

Vad exakt menar du med en fabrik? Saker som styrs utav redstone?
 
Vissa på servern har fabriker som en cart tar typ wood, åker till en ugn och gör om den till Charcoal och sen åker till lagret, till exempel...
 
Ja, det är MinecartMania (ChestControl) som är ansvarig för 'fabrikerna'. Dessa har dock fungerat otroligt dåligt sen 1.5 och skaparen verkar inte speciellt intresserad av kvalitetstestande.

Just nu fungerar pluginen, men det kan närsomhelst tas bort, så ha det i åtanke om du lägger energi på att lära dig hur det fungerar. :cool:
 
Tillbaka
Topp