granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Bannad pga regelbrott mot:
Bygg inte nära någons bygge
Håll kartan snygg

till 99% säker på att han dessutom fuskat.
 
Re: Falk_502

hej hej! Jag önskar att bannen mot mig upphör. Jag håller inte med på någon av åtalspunkterna. Labyrinten byggde jag ovanför, på gott avstånd ifrån. Och att muren skulle vart något fult håller jag inte med om. Visserligen bestod den av diverse bråte, som sten, trä, ull, sand och annat, men jag tycker inte att det ska va ett skäl till att bli bannad. Sen tillsist så är fuskanklagelsen fullständigt absurd. Allt material jag använde bröt jag själv fram, utan något som helst fusk, jag slet som ett djur för att muren skulle bli den största någonsin! Ni admins var själv där vid ett tillfälle när mitt gruvhål fylldes igen av lava. Ni hade kunnat säga något då om att mitt arbete bröt mot någon regel. Eller så var jag bara ouppmärksam på chatten. Hur som helst, om ni skulle upphäva bannen, så lovar och svär jag att inga regler kommer att brytas igen. Det kan folk som monsternisse, fakeelk, snipparn och treggoe intyga, som dessutom gärna vill lika mycket som jag att bannen ska brytas, så att vi kan bygga upp ett stolt och vackert kolsva, där alla kan vara lyckliga och leva i harmoni... Snälla, var barmhärtiga...
 
Re: Falk_502

Ditt "bygge" började ungefär 10block ifrån labyrinten, och du tycker det är absurt att du blir bannad för du bygger för nära någon annans bygge?

När jag sedan inspekterade ditt försök till vägg/mur/pixelart?? så hade du byggt OMÄNSKLIGT snabbt.
(Alla block loggas med tidpunkt, kanske du inte visste?)
 
Jag kan intyga att han inte fuskade! Och det sätter jag mitt namn på :)
Och angående väggen så har han nu varit bannad i 1½ månad, se det som ett fängelsestraff! Han har lärt sig av läxan och ber som sagt om ursäkt, sen säger han även att han inte tänker bryta mot några regler i fortsättningen! :)
 
Kan ni lära mig hur man tar bort 9st cobblestone på 1 sekund utan speedhack?

Går du i god för att han kommer tillföra vår lilla community något bra, OM han blev unbannad, FakeElk?
 
Re: Falk_502

ja jag byggde min "mur" 10 block ifrån labyrinten. vilket avstånd bör man ha från andra jag byggnader? jag tycker att något sådant borde stå klarare i så fall, speciellt om det är skäl för ban. sen om min "mur" var störande för besökare i labyrinten har jag inte hört något om.

jag har fortfarande samma ståndpunkt som innan angående "fusket". jag är oskyldig till något som helst fuskande. vad ert antifuskprogram säger om tiden då ett block placeras ut har jag ingen aning om, men mitt förfarande var fullt mänskligt. i början använde jag sten, men sedan upptäckte jag att trä var effektivare, och runt hela grunden för min "mur" fanns det träd, och således gick det fort att uppföra "muren".

jag har läst om vad andra som blivit bannade varit skyldiga till, och i de flesta fall verkar det vara griefing, alltså att man förstör för andra. det jag gjorde var inget sådant, jag förstörde inte för någon. Det som min "mur" maximalt hade kunnat åstadkomma var att den kanske upptog en stor del av någon äventyrares synfält. om det sedan är bra eller dåligt lär väl ingen kunna erinra sig om, då "muren" knappt fick existera i en dag.

Som sagt, mitt arbete var högst oskyldigt, jag ville bara bygga något stort. kanske skulle jag meddelat er om min vision för en bättre värld, men jag gjorde inte det, och det ångrar jag än till denna dag. kunde jag spola tillbaka tiden skulle jag göra det, och då skulle jag ändra muren så att den åtminstone var 25 block ifrån labyrinten i alla väderstreck.
 
granis sa:
Kan ni lära mig hur man tar bort 9st cobblestone på 1 sekund utan speedhack?

Går du i god för att han kommer tillföra vår lilla community något bra, OM han blev unbannad, FakeElk?

Jag kan gå i god både för att han inte fuskat (kanske var det någon delay i loggen? :eek:) och att han skulle förgylla tillvaron för alla spelare på Xtralarge! Jag sätter mitt och namn tillit på hans axlar helt enkelt, och det skulle definitivt inte varit något du hade fått ångra granis. :)
 
Re: Falk_502

Falk_502 sa:
ja jag byggde min "mur" 10 block ifrån labyrinten. vilket avstånd bör man ha från andra jag byggnader? jag tycker att något sådant borde stå klarare i så fall, speciellt om det är skäl för ban. sen om min "mur" var störande för besökare i labyrinten har jag inte hört något om.

Sunt förnuft säger mig att lagomt avstånd borde vara utom synhåll från närmsta byggnad, SÅVIDA man inte har tillstånd från denne att bygga närmre så klart.
I ditt fall där du planerade "världens största mur" kanske det vore lämpligt att bygga ÄNNU längre bort än utom synhåll?


Förutsatt att minst 2 andra admins går med på att unbanna dig är jag villig att ge dig en andra chans, men förvänta dig inte att admins läser reglerna åt dig (du tyckte den admin som såg ditt hål borde sagt något) - för det kommer vi inte göra. Kan inte tala för alla admins men jag vill gärna bygga osv också ibland, därför blir det lätt att när någon ber om hjälp eller något ska undersökas så undersöks DET, inte allt runtikring.
 
Jao om nu FakeElk går i god för dig (och ni förstår att åker en åker båda) så är jag beredd att gå med på en unbann!
 
Jag kan gå med på att ge dig en chans till, men om det nu mot all förmodan skulle visa sig att du har något fuffens på gång så kanske även fakeelk får säga adjö till servern, så om du vill bära det ansvaret på dina axlar, so fine.

Nu är det väll bara för dig att vänta på att ännu en admin är på lika bra humör som mig.

Edit: Verkade som mysk hann före.
 
jag tackar er, för att ni ger mig en andra chans. jag har förståelse för edert arbete och ni gör det bra. fortsätt på denna väg. jag tycker också att det superbt att ni ger folk en andra chans i de fall där skäl kan finnas. er server är mycket rolig att spela på, och nu då mina handlingar även går ut över Fakeelk, kan ni vara säkra på att regelvidrigt beteende från min sida ej kommer att förekomma. tack än en gång
 
Tillbaka
Topp