Devlas sa:
helt ärligt vill ni questa bytt spel då. Ganska enkelt svar

Var väl bara Chfen som skrev det?
Kanske Chfen som vill det?

Eller kallar du Chfen för NI? HMM?

Internet-Troll.jpg
 
Devlas sa:
helt ärligt vill ni questa bytt spel då. Ganska enkelt svar


Man kan få det mer levande med NPC's behöver inte vara för Questande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan vara för att sälja saker. T.ex.
- Istället för att ha skyltar.
- Förklaringar till saker.
- Questande, uppdrag. <- Och det kan vara saker som t.ex. en Quiz om staden eller nått annat roligt.
- Guider i stad för att visa vad områden heter och vilka tomter som är lediga.

Finns många möjliheter. Men jag själv anser att det bara vore för att det inte är så snyggt att sälja till skyltar. :p Men det är mycket jobb för en liten kosmetisk sak, var bara en ide.

Eller så skit i det. Ska dra fram mitt gamla ping pong för det har allt, skulle ju spela nått annat.

blir så trött på bakåtsträvare och trångsynhet. :ugeek:


edit: Ja vet papplådor som har mer fantasi och se på youtube videon innan ni kommenterar.
 
Chfen sa:
Devlas sa:
helt ärligt vill ni questa bytt spel då. Ganska enkelt svar


Man kan få det mer levande med NPC's behöver inte vara för Questande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan vara för att sälja saker. T.ex.
- Istället för att ha skyltar.
- Förklaringar till saker.
- Questande, uppdrag. <- Och det kan vara saker som t.ex. en Quiz om staden eller nått annat roligt.
- Guider i stad för att visa vad områden heter och vilka tomter som är lediga.

Finns många möjliheter. Men jag själv anser att det bara vore för att det inte är så snyggt att sälja till skyltar. :p Men det är mycket jobb för en liten kosmetisk sak, var bara en ide.

Eller så skit i det. Ska dra fram mitt gamla ping pong för det har allt, skulle ju spela nått annat.

blir så trött på bakåtsträvare och trångsynhet. :ugeek:


edit: Ja vet papplådor som har mer fantasi och se på youtube videon innan ni kommenterar.

+1, exceptionellt bra argument.
 
Chfen sa:
Eller så skit i det. Ska dra fram mitt gamla ping pong för det har allt, skulle ju spela nått annat.

blir så trött på bakåtsträvare och trångsynhet. :ugeek:

edit: Ja vet papplådor som har mer fantasi och se på youtube videon innan ni kommenterar.

Du är så bitter Chefen.
 
hamzta sa:
Chfen sa:
Eller så skit i det. Ska dra fram mitt gamla ping pong för det har allt, skulle ju spela nått annat.

blir så trött på bakåtsträvare och trångsynhet. :ugeek:

edit: Ja vet papplådor som har mer fantasi och se på youtube videon innan ni kommenterar.

Du är så bitter Chefen.

Ja, vem har sagt att jag är glad? den personen ljuger.
 
Chfen sa:
Ja, vem har sagt att jag är glad? den personen ljuger.

Klart du är glad!
NPC-grejen såg för övrigt riktigt trevlig ut. Dock förstod jag inte om bukkitpluginen var klar eller "50% done". Får leta mer sen. :D

Vore ju kul att byta ut serverns marknad mot ett gäng gubbar som alla heter Chfen. :ugeek:
 
granis sa:
Chfen sa:

Doh. Jag var ju seriös!

Sluta griefa forumet. 50% klart menas med att alla funktionerna är inte tillämpade för bukkit (Fukkit). T.ex. Rec. Sen crashar fukkit då man använder vissa funktioner. =) Vet att marknad och info fungerar men inte testat trader. Men går att porta skiten och ta bort dyngan. Testa det om du orkar Clownen 2.
 
Angående mobbs (skriver här efter som det räknas som framtida förändringar)
Ett sätt för privatägare att köpa så de får en funktion så de själva när som helst kan stänga av och på mobbs på sitt privatområde?
 
Skonulf sa:
Angående mobbs (skriver här efter som det räknas som framtida förändringar)
Ett sätt för privatägare att köpa så de får en funktion så de själva när som helst kan stänga av och på mobbs på sitt privatområde?

Lär aldrig hända. Mobs spawnas väl inom Chunks. Att en person kontrollerar en chunk vore ganska extremt. Är ju bara sätta upp torches på sitt område så spawnas inget. Och staket runtom.
 
hamzta sa:
Skonulf sa:
Angående mobbs (skriver här efter som det räknas som framtida förändringar)
Ett sätt för privatägare att köpa så de får en funktion så de själva när som helst kan stänga av och på mobbs på sitt privatområde?

Lär aldrig hända. Mobs spawnas väl inom Chunks. Att en person kontrollerar en chunk vore ganska extremt. Är ju bara sätta upp torches på sitt område så spawnas inget. Och staket runtom.

och hur snyggt de det med staket och facklor överallt?
 
Skonulf sa:
hamzta sa:
Skonulf sa:
Angående mobbs (skriver här efter som det räknas som framtida förändringar)
Ett sätt för privatägare att köpa så de får en funktion så de själva när som helst kan stänga av och på mobbs på sitt privatområde?

Lär aldrig hända. Mobs spawnas väl inom Chunks. Att en person kontrollerar en chunk vore ganska extremt. Är ju bara sätta upp torches på sitt område så spawnas inget. Och staket runtom.

och hur snyggt de det med staket och facklor överallt?
Sätter du facklorna rätt så kan det bli riktigt snyggt. Eller sätt facklorna under marken och en glasbit ovanpå. Sedan "överallt" är lite extremt. Det räcker med att ha 6-7 block mellan varje fackla.

Och tvivlar på att det ens finns en mobcontrol plugin idag och tvivlar på att det kommer finnas en i framtiden. Vad jag vet så går det inte sätta på/stänga av mobs i ett specifikt område utan att stänga av ALLA. Så du får leva med torches, glowstone, fire, lava, etc..
 
hamzta sa:
Och tvivlar på att det ens finns en mobcontrol plugin idag och tvivlar på att det kommer finnas en i framtiden. Vad jag vet så går det inte sätta på/stänga av mobs i ett specifikt område utan att stänga av ALLA. Så du får leva med torches, glowstone, fire, lava, etc..

Just nu är zombies avstängda i städer, så visst går det att stänga av mobs inom ett specifikt område.
 
Tillbaka
Topp