fallQy sa:
hamzta sa:
Och tvivlar på att det ens finns en mobcontrol plugin idag och tvivlar på att det kommer finnas en i framtiden. Vad jag vet så går det inte sätta på/stänga av mobs i ett specifikt område utan att stänga av ALLA. Så du får leva med torches, glowstone, fire, lava, etc..

Just nu är zombies avstängda i städer, så visst går det att stänga av mobs inom ett specifikt område.

Dom är väl inte aktiverade överhuvudtaget?
 
hamzta sa:
fallQy sa:
hamzta sa:
Och tvivlar på att det ens finns en mobcontrol plugin idag och tvivlar på att det kommer finnas en i framtiden. Vad jag vet så går det inte sätta på/stänga av mobs i ett specifikt område utan att stänga av ALLA. Så du får leva med torches, glowstone, fire, lava, etc..

Just nu är zombies avstängda i städer, så visst går det att stänga av mobs inom ett specifikt område.

Dom är väl inte aktiverade överhuvudtaget?

Zombies är aktiverade men de finns inte i städer.
 
hamzta sa:
fallQy sa:
Zombies är aktiverade men de finns inte i städer.

Har inte sett ett skit spawnas nånstans de gånger jag varit inne på servern.
Du kan eventuellt ha råkat ut för osynlighetsbuggen, men då borde du tagit skada.
Sen har jag hört nått om att det blir färre mob:s per person då det är många inne på servern samtidigt. Säkert något lastbaserat. Ikväll med många inne har det varit kanske en onding per mc-natt.
Monstren spawnar utanför 24 meter från en spelare, så med tanke på att det har varit många spelare så kanske du råkat gå åt fel håll? I alla fall, lycka till med monterletandet i fortsättningen.
Själv tycker jag dom är lite störande för "skapandet". ;)
 
SoreBeard sa:
hamzta sa:
fallQy sa:
Zombies är aktiverade men de finns inte i städer.

Har inte sett ett skit spawnas nånstans de gånger jag varit inne på servern.
Du kan eventuellt ha råkat ut för osynlighetsbuggen, men då borde du tagit skada.
Sen har jag hört nått om att det blir färre mob:s per person då det är många inne på servern samtidigt. Säkert något lastbaserat. Ikväll med många inne har det varit kanske en onding per mc-natt.
Monstren spawnar utanför 24 meter från en spelare, så med tanke på att det har varit många spelare så kanske du råkat gå åt fel håll? I alla fall, lycka till med monterletandet i fortsättningen.
Själv tycker jag dom är lite störande för "skapandet". ;)

Monster är ju där för just spänningen. Man vet att man faktiskt kan förlora något, alltså dö!
Men, då zombies / spiders och skit spawnas i en minimängd så är det ju ingen fara. Och creepers spawnar inte alls? Kanske lika bra att stänga av dom helt ist.
 
Slime och Wolf är de entities som inte kan spawna, än så länge.
Creepers spränger och gör skada på spelare, men inte på block. Så kommer det förbli.
 
Monster är ju där för just spänningen. Man vet att man faktiskt kan förlora något, alltså dö!
Men, då zombies / spiders och skit spawnas i en minimängd så är det ju ingen fara. Och creepers spawnar inte alls? Kanske lika bra att stänga av dom helt ist.[/quote]


Ha! min egna lilla ö har massor med monster, typ bara creappers också
 
granis sa:
Slime och Wolf är de entities som inte kan spawna, än så länge.
Creepers spränger och gör skada på spelare, men inte på block. Så kommer det förbli.

Creepers sprängs och gör små rökpuffar.
Och skyddar inte dessa "privatskydd" och sådant emot sådant? Borde ju ha "vanliga" världen "vanlig".

Men jaja, carebears always get the final word.

Bigsteffe, ja.
irc/chat.html
Kan du använda om du vill se när senast någon var på servern. Dock verkar inte den uppdateras öht längre annat än just "last seen".
OK tydligen uppdateras inte ens det.
 
hamzta sa:
granis sa:
Slime och Wolf är de entities som inte kan spawna, än så länge.
Creepers spränger och gör skada på spelare, men inte på block. Så kommer det förbli.

Creepers sprängs och gör små rökpuffar.
Och skyddar inte dessa "privatskydd" och sådant emot sådant? Borde ju ha "vanliga" världen "vanlig".

Men jaja, carebears always get the final word.

Bigsteffe, ja.
irc/chat.html
Kan du använda om du vill se när senast någon var på servern. Dock verkar inte den uppdateras öht längre annat än just "last seen".
OK tydligen uppdateras inte ens det.

Bra att du påpeka detta. Ska fixas! :D
Tills dess så kan man klicka på någons avatar i forumet för att se bl.a senast inloggad.
Dock uppdateras det bara en gång om dagen.
 
3. Awesome! Stacka mat, carts, dörrar, båtar. (allt borde stacka i kistor, men inte i inventorie.. skulle vara asgrymt :)

4. nackdelen är väl om typ 10 pers teamar ihop och äger området.

5. YES! 1 till skulle vara såå skönt. och fler är bara bonus =)


7. Låter underbart!



önskemål:
Göra tnt till byggmaterial (stänga av själva explosionen) atm spränger den terräng/skadar, även om terrängen kommer tillbaks
laga vapen/armor
 
om man kommer överens så är det inte när man försöker lura ditt någon. vet att det används som oftast på rätt sätt. dock finns det de som vill använda den på fel sätt.
 
förslag att lägga till en åldersgräns på serven en som är tillräckligt låg men ändå så hög så att spelarna kan och vet vad regler är till för.
 
Kronans sa:
förslag att lägga till en åldersgräns på serven en som är tillräckligt låg men ändå så hög så att spelarna kan och vet vad regler är till för.
svårt, då dom flesta griefers verkar vara mid-teen.
Och det är nog relativt många under 16 på servern. :p
 
exakt. dessa är den del som är dåliga på att läsa reglerna dock finns det de som är 10 år eller mindre också. dessa kan kanche läsa men förstå kan vara svårare för dem och att veta innebörden kan vara svårt även för de som är tex under 12-13 dock inte alla då för det finns många som sköter sig.
 
Tillbaka
Topp