Kronans sa:
förslag att lägga till en åldersgräns på serven en som är tillräckligt låg men ändå så hög så att spelarna kan och vet vad regler är till för.

Jag har dragit upp lite om åldersgräns förut, men då skedde det ingenting vilket ja tyckte var synd.
 
Kronans sa:
exakt. dessa är den del som är dåliga på att läsa reglerna dock finns det de som är 10 år eller mindre också. dessa kan kanche läsa men förstå kan vara svårare för dem och att veta innebörden kan vara svårt även för de som är tex under 12-13 dock inte alla då för det finns många som sköter sig.
Jag personligen skulle nog ha lättare att ha lite överseende med en 9-åring som efter tillsägelse sköter sig än med 23 åringar som kommer in på ålder bara för att hälla lava överallt. :p
(inte för att det är lika farligt här som på andra servrar.)

Sen, vettig åldersgräns borde vara runt 20. Ska vi säga 21 kanske. Får man shoppa på systemet å köra taxi kan man väl sköta sig på ett forum och en server?
 
Åldersgräns hjälper nog inte spec mycket är jag rädd för. De flesta som gör de "stora" sakerna är i den åldern att de kan läsa och förstå reglerna men skiter fullkomligt i dom. Och jag misstänker att det även kan "döda" servern
 
SoreBeard sa:
Sen, vettig åldersgräns borde vara runt 20. Ska vi säga 21 kanske. Får man shoppa på systemet å köra taxi kan man väl sköta sig på ett forum och en server?


Isåfall är det väl bara att säga adjö då, för min del! ;)
 
fallQy sa:
SoreBeard sa:
Sen, vettig åldersgräns borde vara runt 20. Ska vi säga 21 kanske. Får man shoppa på systemet å köra taxi kan man väl sköta sig på ett forum och en server?


Isåfall är det väl bara att säga adjö då, för min del! ;)
My point exactly... :p

Åldersgräns hjälper nog inte spec mycket är jag rädd för. De flesta som gör de "stora" sakerna är i den åldern att de kan läsa och förstå reglerna men skiter fullkomligt i dom. Och jag misstänker att det även kan "döda" servern
Mmm, snabb död.
Dessutom får man problem med att kontrollera åldern på potentiella medlemmar, och nuvarande för den delen.
Och om vi nu säger 21 bara för skojs skull så kommer det snart en 15 åring som på något (troligvis enkelt) sätt tar sig in genom att ljuga om åldern, så kommer den personen inte spela snällt, utan troligast muppa sig mer än vilken annan 12 åring. :p

Igen, det är inte åldern som är problemet, det är idioterna. :D
Det jag gillar med detta ställe är att alla får samma chanser oavsett om dom är 16 eller 8. tillsägelse, får en chans att fixa och sen kicken om inte kraven är uppfyllda. Om inte överträdelsen är grov, varvid det blir kicken direkt. Genom att skriva in nuffrorna vid registrering har man intygat att man läst reglerna och ska hålla sig till dom, och får då ta konsekvenserna.
Prova att hävda allemansrätten på privat mark i USA hos nån guntooting snubbe ska du se hur bra det går. Spelar ingen roll att man "inte visste", man får straffet ändå. :p
 
en annan sak som slagit mig , som det verkar vara nu så är det lika lång natt som dag, men det man kanske kan ändra det ( ingen aning om det går) till mer likt verkligheten alltså 2/3 dag och 1/3 natt ( som det är i södra sverige ) om man har ett speldygn på 24 minuter så 16 dag 8 natt
 
SoreBeard sa:
Prova att hävda allemansrätten på privat mark i USA hos nån guntooting snubbe ska du se hur bra det går. Spelar ingen roll att man "inte visste", man får straffet ändå. :p

Det där är inget bra exempel tycker jag, skulle lika gärna kunna skriva "prova stjäla en frukt nere i något muslimskt land eller liknande och säg att du inte visste straffet, du kommer ändå förlora handen" etc.

Det är väl sällan man läser hela regelboken för varje land man besöker, men när det står ett tiotal regler på en server som mestadels är baserade på logiskt tänkande och normalt beteéde, så kan man väl ändå ta sig tid att läsa dom.

Glömmer man bort eller om man inte läste tillräckligt noga så är det väldigt enkelt att fråga om saken till nästan vem som helst men antagligen får man bäst svar ifrån en admin.
 
Kojjan sa:
SoreBeard sa:
Prova att hävda allemansrätten på privat mark i USA hos nån guntooting snubbe ska du se hur bra det går. Spelar ingen roll att man "inte visste", man får straffet ändå. :p

Det där är inget bra exempel tycker jag, skulle lika gärna kunna skriva "prova stjäla en frukt nere i något muslimskt land eller liknande och säg att du inte visste straffet, du kommer ändå förlora handen" etc.

Det är väl sällan man läser hela regelboken för varje land man besöker, men när det står ett tiotal regler på en server som mestadels är baserade på logiskt tänkande och normalt beteéde, så kan man väl ändå ta sig tid att läsa dom.

Glömmer man bort eller om man inte läste tillräckligt noga så är det väldigt enkelt att fråga om saken till nästan vem som helst men antagligen får man bäst svar ifrån en admin.
Vet att det var ett dåligt exempel, men det du missade i ditt var att det med att stjäla är olagligt i dom flesta länderna. Allemansrätten gör att vi har rätt att gå över annans mark så länge det inte är att räkna som närmast huset och inhägnat. Typ.

Resten håller jag med i helt och hållet.

en annan sak som slagit mig , som det verkar vara nu så är det lika lång natt som dag, men det man kanske kan ändra det ( ingen aning om det går) till mer likt verkligheten alltså 2/3 dag och 1/3 natt ( som det är i södra sverige ) om man har ett speldygn på 24 minuter så 16 dag 8 natt
Tja, tropiskt regn = tropiskt dygn?
I Kalix är förhållandet helt annat än i Malmö, och Malmö skiljer sig ganska hårt från Singapore.
 
Jag tycker inte att man ska ändra åldersgräns till typ 20/21 för jag e bara 14* *=i oktober
lr är det att dem som redan har registrerat säg som är under den här "åldersgränsen" får ffr spela eller blir dem också bortkastade? :)
 
gillar inte riktigt tanken med åldersgräns men tycker iaf det ska vara 10+ om det ska vara någon.
 
men jag är ju 13år. men jag har spelat på serven i mer än 6månader :? men ska jag bara inte få spela mer för min ålder jag fattar inte :| ?
 
Enchantix sa:
men jag är ju 13år. men jag har spelat på serven i mer än 6månader :? men ska jag bara inte få spela mer för min ålder jag fattar inte :| ?
Kom ihåg, det var ett förslag från en medlem precis som alla andra förslag, inget att få panik om än, eftersom det knappast grundats på något vettigt vis hos admins vad i alla fall jag sett än.
Skulle vara sorgligt att lägga gräns på ett så trevligt ställe som detta.
 
Att införa åldersgräns är ju bara att glömma. Visst löser det några problem men långt ifrån alla så känns rätt meningslöst. Vi har aktiva admins så idioterna åker ut rätt fort iaf så det bästa är att vi alla hjälps åt att att rapportera alla idioter så dom åker ut fortare än fortast! :)
 
Håller fullständigt med clownen, jag är ju bara 13(snart 14) och vill absolut inte sluta spela på denna grymma server som jag nyss börjat på! :D
 
ClowneN sa:
Att införa åldersgräns är ju bara att glömma. Visst löser det några problem men långt ifrån alla så känns rätt meningslöst. Vi har aktiva admins så idioterna åker ut rätt fort iaf så det bästa är att vi alla hjälps åt att att rapportera alla idioter så dom åker ut fortare än fortast! :)
+1, finns ju både vettiga och idioter i alla åldrar, så jag ser inte riktigt poängen med åldersgräns. Bättre att släppa in i alla åldrar och slänga ut de som visar sig vara idioter.
 
Anledningen jag skrev det är för att få en debatt då reglerna tycker jag är bra överlag men ju ungre en person är desto svårare har de att förstå dem
 
känns lite som om att det ska komma en dag då en ung person på låt oss säga 8 år eller något sådant börjar griefa utan tanke på att personen har gjort fel eller ens förstår varför det är fel.

Ska admins då säga "nej men det är okej, du är ju så liten" eller ska dom visa att reglerna är lika för alla oavsett ålder?
 
Kojjan sa:
känns lite som om att det ska komma en dag då en ung person på låt oss säga 8 år eller något sådant börjar griefa utan tanke på att personen har gjort fel eller ens förstår varför det är fel.

Ska admins då säga "nej men det är okej, du är ju så liten" eller ska dom visa att reglerna är lika för alla oavsett ålder?
Har hänt, och 8-åringen blev kickad.
Alla får samma chanser.

Varför är det så svårt att förstå att åldersargumentet inte håller här? Det är idioter som är största problemet. fumliga 8-åringar sår samma chans att fixa sina misstag, och dom brukar vara bra mycket bättre på att lära sig av misstagen vad jag sett hitintills än 17åringar. :p
 
Tillbaka
Topp