HydeX91

Aktiv medlem
Hej vet inte vad ni tycker men här kommer min idé

Hall Of Gods

Ett grekiskt tempel som ska vara enormt, statyer av alla admins (i verklighetstrogen pixel storlek), samt ett offerhål där vips kan offra djur/boskap till gudarna, för att få sol ist för regn.

Om en vanlig spelare skulle offra något skulle detta innebära att den vanliga spelaren skulle tappa ett visst antal liv eller något annat som är negativt för spelaren.

För bara de som värdiga kan få gudarnas tillåtelse det vill säga vips, de ovärdiga ska bli bestraffade med negativa grejer.

Men som sagt detta är bara en idé som jag tänker på :p
 
Nja en så länge ska jag försöka skapa en prototyp i creativemode men jag kommer lägga upp bilder sen, som sagt än så länge är det bara en idé.
 
Nu vet ni att jag inte är en person som försöker lägga negativ feedback så fort jag får chansen på allt jag ser.

Men jag vill höja ett varningens finger för såna här luddiga religiösa anspel, särskilt där vi pratar om värdiga och ovärdiga etc. Risken är att det kan bli en ganska krystad tillvaro runt detta ställe.

Jag röstar inte ned detta bygge men om ett sånt här projekt skall exekveras så tycker jag framförallt att det bestäms från början exakt vad det här är för någonting, offra djur för väder och ovärdighet och admins som gudar och allt vad det lades upp, kanske blir en ganska osmaklig mix för minoriteter av medlemmar på servern.

Så försök att köra på, MEN med tydliga budskap så ska det inte bli några problem.

Och ja, skonulf är en klippa på pixelart =)
 
Låter riktigt coolt ! :D
Tycker dock att "vanligt" folk också borde kunna offra till gudarna..? :( Men det är bara vad jag tycker! :lol:
 
Tyvärr måste jag nog meddela att jag tror jag drog lite för mycket vatten över huvudet när det gäller detta projekt, idén som jag hade blev mer komplicerad en vad den verkade i mitt huvud :p men vill ni så får ni gärna ta idén och bygga vidare på den.

[Projekt canceld]
 
Sansarah sa:
Men jag vill höja ett varningens finger för såna här luddiga religiösa anspel, särskilt där vi pratar om värdiga och ovärdiga etc. Risken är att det kan bli en ganska krystad tillvaro runt detta ställe.

Det var faktiskt första tanken som slog mig, när jag läste huvudinlägget. Var väldigt bra poäng. Nu är projektet dessvärre nerlagd, men om det blir så att den tas upp igen eller dylikt, så tycker jag givetvis att man ska ta hänsyn till det Sansarah sa.

Nu är flesta såpass flexibla och avkopplade av oss, men det kan vara stötate på ett eller annat sätt. När ett sådant projekt ska fullföljas så bör man prioritera jämlikhet samt respekt mot alla kulturer högst.
 
Derekerium sa:
Sansarah sa:
Men jag vill höja ett varningens finger för såna här luddiga religiösa anspel, särskilt där vi pratar om värdiga och ovärdiga etc. Risken är att det kan bli en ganska krystad tillvaro runt detta ställe.

Det var faktiskt första tanken som slog mig, när jag läste huvudinlägget. Var väldigt bra poäng. Nu är projektet dessvärre nerlagd, men om det blir så att den tas upp igen eller dylikt, så tycker jag givetvis att man ska ta hänsyn till det Sansarah sa.

Nu är flesta såpass flexibla och avkopplade av oss, men det kan vara stötate på ett eller annat sätt. När ett sådant projekt ska fullföljas så bör man prioritera jämlikhet samt respekt mot alla kulturer högst.

Jag håller helt med, tänkte aldrig riktigt på de möjliga konsekvenserna som kunde bli, givetvis måste vi tänka på allt som kan verka stötande. Hoppas att ni inte missförstår mig för jag vill givetvis inte skapa ett hot eller dåligt omdöme på Xtralarge

:) HydeX91
 
Tillbaka
Topp