super_mowgli

Aktiv medlem
som topic säger så håller jag på skissa på ett nytt hus eftersom jag har tröttnat på mitt gamla hus men jag har sökte lite på google och frågat polare som spelar och folk på servern men alla säger olika så jag undrar om det går att göra is eller krossas hoppet ?

tack på förhand :)
 
sätter man ut is i vissa biomer så smälter det men om du sätter det i vinter biomer så är de kvar...
is i sig går inte att göra (i en workbench) men ta en hink vatten och häll ut den där du vill ha den i ett vinterlandskap och du har en iskub... eller så går du in i creative och vips så har du isblock :)
 
sloud sa:
sätter man ut is i vissa biomer så smälter det men om du sätter det i vinter biomer så är de kvar...
is i sig går inte att göra (i en workbench) men ta en hink vatten och häll ut den där du vill ha den i ett vinterlandskap och du har en iskub... eller så går du in i creative och vips så har du isblock :)
Is smälter av facklor, inte av biomändringar.
 
SoreBeard sa:
sloud sa:
sätter man ut is i vissa biomer så smälter det men om du sätter det i vinter biomer så är de kvar...
is i sig går inte att göra (i en workbench) men ta en hink vatten och häll ut den där du vill ha den i ett vinterlandskap och du har en iskub... eller så går du in i creative och vips så har du isblock :)
Is smälter av facklor, inte av biomändringar.

ahh.. de va så de var.. hade för mig att vissa biomer smälte is..
men då är de inte bara faklor utan glowstone och eld också (var väl inget nytt men iaf)...
 
sloud sa:
SoreBeard sa:
sloud sa:
sätter man ut is i vissa biomer så smälter det men om du sätter det i vinter biomer så är de kvar...
is i sig går inte att göra (i en workbench) men ta en hink vatten och häll ut den där du vill ha den i ett vinterlandskap och du har en iskub... eller så går du in i creative och vips så har du isblock :)
Is smälter av facklor, inte av biomändringar.

ahh.. de va så de var.. hade för mig att vissa biomer smälte is..
men då är de inte bara faklor utan glowstone och eld också (var väl inget nytt men iaf)...

tänkte använda is som fönster men det gick ju åt skogen det : (
 
super_mowgli sa:
jo jag kollade på marknaden..satan va dyr dom var :(

Mja man kan tycka det, men när man tänker på hur omöjliga de är att skaffa ingame, så ökar rariteten för de vilket har gett de det priset, som jag anser att vara rimlig. Speciellt när sponge kostar redigt mycket mer, men eftersom is går ej att återanvändas, och riskerar att smältas bort, så har de fått mindre pris än sponges.
 
Tillbaka
Topp