Pirrelli

Aktiv medlem
En sak skull var coolt att ha är en speciell mining värld där du kan leta efter ores andra block och även hämta trä! :) och då kunde granis kanske resetta den varje månad eller varannan månad och på så set skulle den vanliga världen håll sig snyggare. ;) kommentera och säg vad du tycker om min idé. uppskattar att ni admins också kommenterar! ;)
 
Finns gott om ores samt trä i både vanliga världen samt Terranova. Sedan syns inte grävandet på kartan så om den är ful beror det inte på allt grävande efter ores :p

Så ett behov efter en värld som bara är för mining ser jag inte :)
 
Vill inte låta fräck och bara peka ut att det är en urlöjlig idé.. Men saken är att det är syftet att vi ska skörda alla dessa natur resurser som finns i världen, eventuellt i minecraft.

Det verkar poänglöst om vi ska ha en specifik värld där alla resurser ska skördas, som den resettas från tid till tid. Då skulle dess värde också förändras radikalt, samt spänningen över att leta efter diamanter eller liknande sällsynta stenar vore helt matt. Vi kommer i sinom tid veta exakt vart alla ores befinner sig, eftersom världen ändå resettar sig. Oavsett om alla blocks omplaceras randomly, då världen ändå består av enbart resurser.

Dessutom skulle "det vanliga" världen, enligt mig inte se snyggt ut när den står sådär frusen i exakt samma kondition år efter år, eftersom ingen bildar gruvor, eller skördar träd/ andra plantor.

Men det var en kul tanke ändå, jag stödjer dock inte den. ^^
 
Derekerium sa:
Vill inte låta fräck och bara peka ut att det är en urlöjlig idé.. Men saken är att det är syftet att vi ska skörda alla dessa natur resurser som finns i världen, eventuellt i minecraft.

Det verkar poänglöst om vi ska ha en specifik värld där alla resurser ska skördas, som den resettas från tid till tid. Då skulle dess värde också förändras radikalt, samt spänningen över att leta efter diamanter eller liknande sällsynta stenar vore helt matt. Vi kommer i sinom tid veta exakt vart alla ores befinner sig, eftersom världen ändå resettar sig. Oavsett om alla blocks omplaceras randomly, då världen ändå består av enbart resurser.

Dessutom skulle "det vanliga" världen, enligt mig inte se snyggt ut när den står sådär frusen i exakt samma kondition år efter år, eftersom ingen bildar gruvor, eller skördar träd/ andra plantor.

Men det var en kul tanke ändå, jag stödjer dock inte den. ^^

Men är det så att den "vanliga" världen resetas? eller ? för den tanken har slagit mig några gånger att det måste ta slut någon gång :p
 
Någon gång tar det väl slut, och då får vi se hur det går. Men just nu finns det skrattretande gott om resurser, nästan som om världen vore orörd.

Tror inte det tar slut förrän om 30-40 år, då är hälften av oss döda och resten av oss sysslar med något annat då datorer är omodernt och minecraft är bara ett minnesvärd nostalgisk spel.
 
Ja någon gång kommer resurserna ta slut i dom världar vi har men det ligger flera år fram i tiden, vanliga världen är extremt lite utforskad :)
 
Gjorde ett litet räkneexempel.
Radien på gamla världen är ca 15000 block och gissar vi att genomsnittshöjden är 60block (om man räknar bort lite bedrock och vatten) så innehåller den ca 42miljarder block. Lyckas vi gräva ut 1% av detta så har vi grävit 420miljoner block. Det är ca 6,5miljoner stacks och det skulle behövas 243000 dubbelkistor till dessa block. Och är 1%av dessa diamanter så har vi hittat 420tusen diaz... Och då har jag inte räknat med fortunehackan som multiplicerar diaz med ca 2,5!
Så det tar nog en liten stund att gräva sönder hela den gamla världen...

/sm6vit
 
Haha jaa :D Jag skrattade som fa* är jag läste den raden :lol: xD Så var bara tvungen att citera den.. :mrgreen:
Vet inte om jag uppfatta rätt men när jag läste de kändes det som om du trodde den stannat :lol:
 
Tillbaka
Topp