makeradam

Ny medlem
HEj jag håller på med en ganska stor sittande figur och behöver TNT för att spränga upp omkringliggande saker. Kan nån hjälpa mig med det?
 
Jaaa.. Det går att ordna!
Tills vidare får jag hjälpa till med det manuellt, men jag funderar på en lösning där vi kan ha TNT tillgängligt för alla, under vissa krav. :)
 
kan man inte bara lägga till en perm så man kan toggla det på sitt privat skydd eller tomt?
 
joarc sa:
kan man inte bara lägga till en perm så man kan toggla det på sitt privat skydd eller tomt?
Problemet är att med en rejäl laddning tnt så flyger en del iväg och spränger utanför, och det kan även få servern att lagga till rejält.
 
En lösning kunde vara att ha en tnt per detonation, så att man får sätt ned ett block åt gången
och sen måste man detonera den innan man tar nästa! ;)
 
SoreBeard sa:
årets bumpare: CapitainRex

Nej till TNT. kvalar inte in till håll kartan snygg heller. ;)

Jag undrade bara; när det var en förfrågan om att få använda TNT och granis svarade att det skulle kunna vara möjligt; dock var detta; jo, en gammal tråd. :)
 
Tror inte detta är någonting som i dagsläget är jätteprioriterat.
Men vi kan säkert ta ett snack inom adminkåren och komma fram till någonting, eller ingenting. :)
 
Jag håller ju (väldigt sakta) på att bygga en farlig dungeon på mitt privat-skydd. Skulle det gå att fixa så att man kan ha fungerande TNT på sitt privat-område? Det räcker med att dom gör skada, dom behöver inte kunna spränga block.
 
Gör dom skada på players? Dungeonen är ju till för players att försöka ta sig igenom, så om mina TNT fällor skadar mobsen men inte spelarna blir det ju lite meningslöst :-D
 
Tillbaka
Topp