Eiliya sa:
Gör dom skada på players? Dungeonen är ju till för players att försöka ta sig igenom, så om mina TNT fällor skadar mobsen men inte spelarna blir det ju lite meningslöst :-D
Yes TNT gör skada på spelare :)
 
Annars kunde du gjort ett eskort-uppdrag ;)
Man ska ta en hund/katt genom ett ställe och man får inte nudda vissa plattor, för då går hunden/katten upp i rök :3
 
Eiliya sa:
Gör dom skada på players? Dungeonen är ju till för players att försöka ta sig igenom, så om mina TNT fällor skadar mobsen men inte spelarna blir det ju lite meningslöst :-D

mobskada innebär att dom gör skada som vanligt.. dvs som en creeper .. ich ...
så dom gör skada på players ;)
 
nautori sa:
ClowneN sa:
Eiliya sa:
Gör dom skada på players? Dungeonen är ju till för players att försöka ta sig igenom, så om mina TNT fällor skadar mobsen men inte spelarna blir det ju lite meningslöst :-D
Yes TNT gör skada på spelare :)

:O Även på oss odödliga?

Jag tror det gör skada, för börjar du brinnar tar du ju skada och sätter du i gången en arrow dispenser så tar du också skada tror det ända de har lagt är no fall damage om jag inte har fel? samt nopvp (bort sätt från vissa ställen). :)
 
nautori sa:
sloud sa:
nautori sa:
:O Även på oss odödliga?

även om du har /gud så är du inte odödlig.. du tar ju fortfarande skada av ex en creeper i h*cken.. eller hur ;)

Fast man tar väl ingen skada av eld? Eller jag gör inte det iaf.
Och jag är odödlig! Sådeså! ;)

jag har inte sagt att du tar skada av eld.. men /gud gör en inte odödlig...
de /gud skyddar mot är:
lava
eld
kaktus
vatten (dvs att drunkna)

och sen är ju alla immuna mot fall-skada och pvp-skada

dvs.. du tar fortfarande skada av ex en pil från ett skelett, eller om en zombie slår dig så tar du skada.. eller har jag fel där och du har nått super mod (fusk) som gör dig odödlig?
 
Tillbaka
Topp