Popniten

Ny medlem
Hej

Jag har precis blivit medlem och kommit igång lite här på servern och har nu råkat ut för ett litet problem.

Efter en halvtimmes spelande eller så, så kan jag inte längre hugga några blocks. Jag kan sätta ut blocks, men inte ta bort några som jag har satt ut.

Jag kommer inte heller åt den kistan jag satte ut.

Bild på felmeddelandet:

http://gatsu.se/par/Felmeddelande.png

Någon som känner igen det, eller kan hjälpa mig?

Jag har testat att starta om både spel och dator, kollat brandvägg och lite så, men lyckas inte lösa det.

Tack på förhand
Popniten
 
Vissa trädverktyg är admin-tools och kan inte användas till det man vanligtvis vill. :)
Skaffa stenverktyg, och bättre, så ska du se att det kommer gå bättre.
 
Japp, så var det!

Tack för tipset =)

Hade tänkt att använda upp dom jag gjorde för att slippa ha dom =)

Men tack så mycket! :D
 
Jag tar på mig hela skulden!
Att att jag valde träspaden var min (bristande logik) i att det första man craftar, är en pickaxe av trä, för att kunna hugga sten och sen göra sin uppsättning verktyg i sten (som håller mer än 2 slag).

Gissningsvis gjorde jag dock säkert en träspade första gången jag spelade också, även om det är "onödigt" eftersom sten finns överallt :p.

Att ändra till en annan item nu känns ännu mer förvirrande så det får nog dessvärre vara lite tokigt :roll:
 
Kanske lägga till det här i Nybörjarguiden med att man inte kan använda vissa träverktyg...bara en liten tanke :)
 
Tillbaka
Topp