dgltexas

Aktiv medlem
Tja, skulle logga in nu men kommer inte in, de står "disconnected by server, outdated client".
Någon som kan hjälpa mig?
 
Lol, jag kom in på den i natt, men nu kommer jag inte in igen, Connection refused: connect. Ngn som kan hjälpa?
 
Får också fel, tror Granis tagit ner servern? Han skulle patchad med någon mod idag eller imorgon så monster kommer in igen.
 
vafaaan, här sitter man och är sjuk och så är servern nere, självmord. Ringde fan å whinade hos min internet leverantör för att jag trodde de var problem med min bandbredd.
 
granis är grym på att hålla servern uppdaterad och igång tycker jag ändå. Det är ju viktigt att komma ihåg att skitspelet är alfa och serverkoden är en rostig Saab V4a.

Minecraft är lite som att åka till Mars med en skrotad Apollo-raket för att spela bordpingis.
 
Hej!

Ja, det är mycket riktigt på grund av att servern inte uppdaterats. För att citera en känd internet-meme så blir det KAOZ när Notch släpper flera updates per dag.

hMod som är modifikationen av servern som gör att man kan göra massor av plugins, bla antigriefskydden vi har, måste på varje ny update manuellt granskas och uppdateras.
Det finns ett fåtal eldsjälar som gör detta och oftast är dom riktigt snabba direkt efter Notch updates.. ibland tar det längre tid, den här gången valde jag att vänta tills läget stabiliserat sig lite.


Förra gången vi väntade på hMod körde jag en testserver där ingenting sparades, och även om JAG föredrog detta verkade det skapa lite för mycket förvirring bland spelarna ("sparas det nu?". Tar gärna en diskussion kring detta, kanske i en annan tråd :)
 
granis sa:
Hej!

Ja, det är mycket riktigt på grund av att servern inte uppdaterats. För att citera en känd internet-meme så blir det KAOZ när Notch släpper flera updates per dag.

hMod som är modifikationen av servern som gör att man kan göra massor av plugins, bla antigriefskydden vi har, måste på varje ny update manuellt granskas och uppdateras.
Det finns ett fåtal eldsjälar som gör detta och oftast är dom riktigt snabba direkt efter Notch updates.. ibland tar det längre tid, den här gången valde jag att vänta tills läget stabiliserat sig lite.


Förra gången vi väntade på hMod körde jag en testserver där ingenting sparades, och även om JAG föredrog detta verkade det skapa lite för mycket förvirring bland spelarna ("sparas det nu?". Tar gärna en diskussion kring detta, kanske i en annan tråd :)

Betyder detta att du smäller upp en testserver? :p
Skulle ha döpt den till test.xtralarge.se eller någon sånt, då borde det vara clear :)
 
Tillbaka
Topp