LosGinos

Känd medlem
Får snart panik på sk*ten alltså. Förstår inte varför det laggar! Det har ju aldrig laggat innan, så varför börjar det nu? Någon som har något tips eller liknande som kanske kan hjälpa?
 
ah herregud va de är problem just nu :/
Jag sponsrar gärna en slant extra för en bättre host, tror många tycker likadant
 
Dom lär fixa det snarast.. Sjukt stort datacenter!
Det finns lite lösa planer på att bygga ihop en server att ha hemma, men det skulle innebära en helt annan nivå av garanterad uptime för oss :ugeek:
Troligtvis skulle forum/webb-delen ligga hos en riktig leverantör, så vi har garanterad uptime för kommunikation till spelare.. Sen ligger gameservern (servers?) privat.

Spontan brainstorm för hemmahost
Fördelar
Extremt billig månadskostnad
Möjlighet att överklocka (minecrafts server gillar höga frekvenser)
Väldigt bra ping (sverige istället för tyskland)

Nackdelar
dyr investeringskostnad
ingen ups (begränsad nytta..)
ingen reservlina (får snällt vänta på leverantör om stadsnät dör)
ingen hårdvara redo att bytas ut direkt vid problem (garantiärende kan ta tid.. post minst 3-4 dagar)

Åsikter? :)
 
Två saker;
För det första, vad är "ups"?
För det andra, jag tror att de flesta vill ha att servern är uppe så mycket som möjligt, fast... Nae jag vet inte. :? Hemma server kanske är bra ändå, ett stadsnät kanske inte är nere så ofta (beror på var man bor tror jag) och den kanske inte är nere i en månad...

Nja, jag vet inte vad jag föredrar :?
Upp till er andra, vad som än väljs stödjer jag det!
 
UPS = Uniterrupted Power Supply.

Och om man lägger med det i budgeten så får man ju in det. Har själv två stycken. En per våning. ;)
Av den lilla modellen, 15 minuter eller så klarar den.

Men jag tror på att ha servern hos ett datacenter, just för att dom har mer garranterad uptime.
Vad händer till exempel om server innehavaren vill/måste åka iväg någonstans och servern under den tiden får ett hårdvarufel. Svårare att bara ringa/maila och få det fixat då.
 
ponta_008 sa:
servern stannar i tyskland :)
Fördelarna för hem-server väger inte upp nackdelarna ens nära..

Då måste vi hitta på fler sätt att attrahera medlemmar som klarar av registreringen :D
(och sen tycker det är värt att donera :cool:)
 
granis sa:
ponta_008 sa:
servern stannar i tyskland :)
Fördelarna för hem-server väger inte upp nackdelarna ens nära..

Då måste vi hitta på fler sätt att attrahera medlemmar som klarar av registreringen :D
(och sen tycker det är värt att donera :cool:)

Skulle donerat mer om jag hade något bra sätt att skicka det på, kan inte skicka på internet :cry: men skulle kanske kunna skicka post kanske? :)
 
innebandy1234 sa:
granis sa:
ponta_008 sa:
servern stannar i tyskland :)
Fördelarna för hem-server väger inte upp nackdelarna ens nära..

Då måste vi hitta på fler sätt att attrahera medlemmar som klarar av registreringen :D
(och sen tycker det är värt att donera :cool:)

Skulle donerat mer om jag hade något bra sätt att skicka det på, kan inte skicka på internet :cry: men skulle kanske kunna skicka post kanske? :)

Osäkert sätt, be istället dina föräldrar, eller någon äldre "vän" eftersom föräldrar är så sjukt paranoida va gäller internet.

betala vännen 50spänn och låt din äldre vän betala på internet.
 
SoreBeard sa:
Just tyskland är kanske inte ett måste i mitt tycke, om det inte är så att dom har bäst pris/prestanda ratio.

Jag är öppen för förslag.. :)
Det vi behöver är en supersnabb processor, hög frekvens hellre än cores. Skulle säkert klara oss på 4-6GB ram utan världsdata på ramdisk.
Trafikmässigt ligger vi aldrig över 1TB per månad (10% download, 90% upload)

För att jämföra så kör vi just nu EQ10: http://www.hetzner.de/en/hosting/produk ... erver/eq10
 
Update
September 6, 2011 11:30:00 PM CEST
The fiber cable has been fixed. We are switching back to normal operations right now. We ares still closely monitoring the situation.
 
Tillbaka
Topp