Alrin

Känd medlem
Varit inne i Sjuknoah's hus och rotat runt i kista.
Griefing är griefing och griefing ger ban!

Hej då, lycka till på någon annan server!

ngbbs4d1ecbb02ca97.jpg
 
Han hade sönder block som var placerade på kistan som ett lås inne i huset. Efter hans besök saknades flera stacks med rails.
 
När man lämnar sin bostad för att gå ut, så brukar man låsa sin dörr.
Detta för att man inte vill att folk skall gå in där. Att någon bryter sig in, och "kanske" tar något i bostaden är irrelevant.
Man låser för att man inte vill att någon ska gå in där överhuvudtaget.

I detta fall, att ta bort det block man lägger ovanpå sin kista för att "låsa den" klassas som griefing.
Oavsett om personen i fråga har eller inte har tagit något. Han/hon skall inte ha något där att göra.

Värdet på saker i verkliga livet och i spel är så klart natt och dag, men man bannar inte någon för hur värdefulla saker han/hon har tagit, utan för att det är en princip sak.

Är man van i verkliga livet att knata in hos sina grannar och rota runt när dom inte är hemma, då är man dessvärre inte långlivad på denna servern.

Principer, gott uppförande och sunt förnuft är A och O, både online och i verkliga livet. :cool:
 
Som redan sagts i tråden fungerar block på kista som ett lås.
Sunt förnuft (som står i reglerna) BÖR säga att man INTE tar bort dessa block och går igenom ANDRAS KISTOR, oavsett om du tar eller lägger dit material.

Att ens ta sönder blocken bryter ju mot regeln mot griefing också. Så lite kaka på kaka.
 
dock kan du inte lägga till tavlor då det inte går att se eller banna för. jag vet har haft besök i xtraville 2 ggr och de tagit tavlor för mig och jag vet att en som gjort blev bannad efter han har tagit annat
 
MightySquize sa:
Förlåt Förlåt! det va inte meningen att ta Sakerna, men tack ändå :shock:

Hoppade sakerna bara magiskt från kistan till din inv?
Förstår inte hur man kan "råka" ta saker ur en kista. Eller att de "inte va meningen att ta dom"
 
Tillbaka
Topp