granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Serveruppdateringen för 1.3 har nu kommit och väldigt lämpligt fick jag även tillgång till vår nya server idag!

Det är alltså återigen dags för en testserver!
Som de flesta vet vid det här laget kör vi ej vår server utan bukkit eller hmod och ingen av dessa är uppdaterad än på några dagar.

Vill du testa allt nytt i 1.3 kan du connecta till "de.xtralarge.se" för TESTSERVERN.
Det är en ny tom map och INGENTING kommer gå att spara över till vanliga världen när bukkit blivit uppdaterat.
Reglerna är desamma som vanliga servern och regelbrott belönas med en ban från BÄGGE servrarna. Sköt dig, ha roligt, precis som vanligt =)

Vill du inte spela nya uppdateringen så ska det tydligen gå att välja "nej" på autouppdateringen, och du kan då fortsätta spela som vanligt på mc.xtralarge.se.
 
Michaelo90 sa:
Går det att skippa uppdateringen även med gamla launchern? Den nya släpper inte ens in mig :(

Man får spara sin minecraft.jar i %appdata%/.minecraft/bin mappen, sen uppdatera med gamla launchern, efter det stänga av och kopiera tillbaks den sparade minecraft.jar.

SEN kan man spela gamla versionen :)
 
eller så lär man sig att spara sin gamla .. och inte ha så bråttom :D men jag ska se vad jag kan fixa fram tills imorgon nu måste jag sova
 
Testservern verkar dessvärre ha något underliggande hårdvaruproblem. Så det är ju mycket tacksamt att detta uppenbarade sig redan i testfasen.

Återkommer med mer information när det finns =)
 
Granis du får lova mig att du innan uppdateringen fixar ett plugin som förhindrar dupandet av diamantverktyg.[CENSURERAT AV CIA]



Det är en känd bugg, granis vet om den / RAzzo_O
 
Tillbaka
Topp