granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Essentials /home-system har bytts ut mot MultiHome.
Detta betyder följande:


  • - Du har inte längre en /home per värld. Utan bara en home. Globalt. TÄNK DIG FÖR.
    - Du kan köpa fler homes om du har donerat. Extra home kostar 1337 credits.
    - Hade du home i lek/creative/nether är dessa nollade. Kan få hjälp med TP dit 1 (en) gång, fråga admin ingame snällt.

Vill du köpa ett extra home (globalt) så skriver du /sethome vadjagvillkalladen så kommer det dras 1337 credits och du har en "privat warp" som du kommer till med /home vadjagvillkalladen.

Notera följande:

  • - Det kostar 1337c VARJE gång du sätter en namedhome.
    - Det kostar 1c att använda ett namedhome. vanliga /home är gratis.
    - Det kostar 1c att använda någon annans home, som de öppnat för dig. (för att avskilja från warps, som är gratis)


Mer info/referens: http://dev.bukkit.org/server-mods/multihome/
 
Blir en utvärdering på inställningar om ett par dagar, keep them åsikter coming! :)
 
Tycker också att kostnad för teleporteringen är onödigt pga kostanaden att köpa den till att börja med.

Att det tar 3 sek att teleportera är också lite störande, men inte lika mycket.
 
Priset är för att utvärdera om det går att få in credits på andra sätt än (tråkig) skatt.
Tiden är för att folk "generellt" efterfrågat svårare gameplay, se tråd för förändringar för mer detaljer.
 
granis sa:
Priset är för att utvärdera om det går att få in credits på andra sätt än (tråkig) skatt.
Tiden är för att folk "generellt" efterfrågat svårare gameplay, se tråd för förändringar för mer detaljer.

Sätter '+' för priset och '+' för delayn. De båda tilltalar mig personligen.

Priset ger mer inspiration till credit/marknad använding. Och därigenom gör det roligare att mine'a för mig i minecraft, då jag är på jakt efter någon eftertraktad resurs (se diamant t.ex) att sälja, så jag kan fortsätta utnyttja dessa 'exklusiva' tjänster.

Att man betalar till staten(antar det är corningstone tjejen som tjänar allt) är ett stort + då det öppnar möjligheter för en rikare stat och en rikare stat ger mer händelser, t.ex bygg tävling med credit som pris. Och daily's etc.
 
kittsforhitts sa:
granis sa:
Priset är för att utvärdera om det går att få in credits på andra sätt än (tråkig) skatt.
Tiden är för att folk "generellt" efterfrågat svårare gameplay, se tråd för förändringar för mer detaljer.

Sätter '+' för priset och '+' för delayn. De båda tilltalar mig personligen.

Priset ger mer inspiration till credit/marknad använding. Och därigenom gör det roligare att mine'a för mig i minecraft, då jag är på jakt efter någon eftertraktad resurs (se diamant t.ex) att sälja, så jag kan fortsätta utnyttja dessa 'exklusiva' tjänster.

Att man betalar till staten(antar det är corningstone tjejen som tjänar allt) är ett stort + då det öppnar möjligheter för en rikare stat och en rikare stat ger mer händelser, t.ex bygg tävling med credit som pris. Och daily's, eventuellt anställning för ett statligt gemensamt bygge(se t.ex pixelart).
 
har inga större problem med en avgift för att teleportera till de extra /homes man köper, man får väl placera dem lite strategiskt, och framförallt är det altid bra när credits rör på sig, dock vore någon form av dailys väldigt bra igen då.
Vet inte hur stor ruljansen i marknaden är, men får känslan av att serverns credits inte skulle dö av att röra lite på sig.

Dock stör det mig lite med att man "alltid" haft 4tps, 1home/1home i nether samt vip och work, och nu blev man liksom av med en av dem om man inte betalar 1337c, så de som inte har så mycket c förlorar en tp, och de som känner sig ha råd förlorar fortfarande 1337c för en tjänst de tidigare redan haft.


+1 kittsforhitts också, håller med där.
 
"/invitehome {<user>|*} <home> - Invite another user (use "*" for global invite) to your named home location. "

"/home <user>:<name> - Teleport to the home location of another user (need invite or correct permission)"

Är något som verkar väldigt intressant. Egen utsatt Warp i princip och funktion.
 
Tillbaka
Topp