Freddieboy

Medlem
Hej alla!
Ny här på xtralarge.se och ville gärna visa några skapelser jag gjort tidigare men framförallt göra folk nyfikna på det nu pågående projektet.

I bilden nedan;

*Överst till vänster är en design för en liten medeltida boning som pga bra planlösning har massor av plats inuti samt högt till tak.

*Härefter är en katedral som påbörjats men har blivit utelämnad pga tidsbrist (den kommer bli klar). Tyvärr satt jag och väntade i 1 timmes tid och allt det gjorde var att regna och/eller snöa och vara mörkt så ljusare bilder får tyvärr väntas med.

*Sist men inte minst finns flera bilder på skisser som kommer bli verklighet. Detta är planerat att bli till en stad och för att göra folk bittra och sugna så lämnar vi ute all information hur vi kommer befolka/sköta denna.

Den färgfyllda cirkeln är en "top view" som enbart gav språng till hur detta skulle se ut och vilka ytor jag ville använda. Ren planering i en vild och galen hjärna helt enkelt. Nästa bild var en snabb skiss på hur det kunde se ut. Då hade jag i åtanke att det skulle vara sci fi tema med diverse rymdskepp/kapslar som svävade utanför. Min gode vän gav mig dock ny inspiration så sci fi fick slängas och in kom istället ett medeltida tema med trädkronor och pampighet.



***Tråkigt nog hade jag velat visa helt färdiga gigantiska byggen såsom en "burlesk vilda västern inspirerad stad med tågstation", "en drake med valörer och eldslågor", "en TV där en mask rör sig från ena sidan till den andra i en animering med redstone" och framförallt "ett egyptiskt gigantiskt slott med farao statyetter/stayer, hieroglyfer och palatsliknande pyramider m.m.

Varför? Jag minns tydligt tyvärr en emo-fylla för ett bra tag sen "åååh har så tråkigt och ölen är slut, jag tar bort alla bra världar jag har för att bli inspirerad att göra nytt". :(

EDIT!! Lyckades inte bifoga nån jpg bild?? titta på mitt första inlägg på min blogg i så fall...suck
http://2dblogger.blogspot.se/
 
Vill ju tillägga att min goda kompanjon, vän och vapendragare Victor aka "Monlomo" som även var den som lockade hit mig häromdagen och självklart med att bygga detta nya ståtliga projekt. Hail Monlomo!
 
2012-12-11_1048.jpg


Lyckades gå runt problemet YAY
 
Ser riktigt nice ut!! me like!
skulle va rätt häftigt med en sci-fistad dock.. men ja gillar de andra också! :)
 
Vi tackar och bugar för den positiva responsen! Precis just nu behövs ingen hjälp då jag behöver lägga upp lite enkla ramar. Men efter det frågar jag gärna efter hjälp med att fylla i tak osv...det här är ganska stort så att säga.
För övrigt kan det vara så att vi måste komma med bönestaven och be att få köpa/trade'a/få material som stone, glas, sand eller något liknande också.

Jättekul det här :)

Ps..säg inget till Victor men jag ville också ha en sci-fi stad först. Men det här kommer ju bli awesome ändå säkerligen :). Sjukt taggad atm
 
Tillbaka
Topp