sm6vit

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
Hej och välkommen till Xtralarge!

När du nu blivit godkänd och loggat in som registrerad användare på servern för första gången, vad ska du göra nu?
Här är några tips som kan underlätta för dej.

Det första du bör göra är att klicka på två reklam länkar, så du får lite credits som är serverns valuta, det gör du på: http://www.xtralarge.se/reklam.php
Du får 50c för varje och det nollställs efter midnatt så då kan du klicka igen.

Sedan så bör du hitta din första plats att börja bygga på. Det bästa är nog att välja ut en ledig tomt i Xtraville för där får varje spelare på servern 1 tomt gratis och det är servens huvudstad. Då är du skyddad från mobs och dina saker är låsta så endast du har tillgång till dem. När du hittat en ledig tomt så kollar du efter en admin, admins har röd text på sina namn, som kan komma och låsa upp tomten åt dej. För att sedan snabbt komma tillbaka till din tomt kan du sätta din personliga warp där. Det gör du med kommandot /sethome . Vill du nån gång flytta den så går det bra med samma kommando igen. För att komma till din personliga warp så skriver du /home.

Sedan kanske du behöver lite material. Det hittar du i marknaden. Hur marknaden fungerar kan du se i en mycket bra film som LosGinos gjort. Finns här: http://www.xtralarge.se/guider/hur-du-anvander-marknaden-2-0-video-t3307.html
Trä hittar du gratis i trädfarmen i Xtraville som finns alldeles under spawnhuset där. Glöm inte att återplantera efter sej och ta bort löven.

Mat kan du även köpa i marknaden eller om du vill spara dina credits i början så finns det ett gratis café på övervåningen i spawnhuset i Lumen. Dit kommer du enklast med /warp lumen.

Det finns en massa annan nyttig information i andra trådar i guide delen här på forumet. Jag vill rekommendera dej att läsa igenom så mycket som möjligt av de, då det kommer att underlätta betydligt när du är här, samt minska risken för ev missförstånd. Du kan även fråga i in-game chatten om du inte lyckats hitta den info du söker men försök alltid först med att söka på forumet då det mesta står här!

/sm6vit
 
Måste säga att detta var en mycket bra förklaring till nykomlingar!
Går verkligen inte att missförstå ditt budskap här sm, bra jobbat! :cool:
 
Tack LosGinos :)

Såg nu oxo att någon uppdaterat texten med reklamlänken, hade ju skrivit det gamla sättet med röstning.

/sm6vit
 
sweet1993 sa:
Det finns gratis automatiska vetefarmar på flera ställen etern av dessa ligger i submari (/warp submari)
Vi kommer inte göra reklam för andra städer än Xtraville och varför är ganska självklart även om tanken är god :)
 
Hejsan!
jag är ny på servern och jag har blivit godkänd och kan ta bort block osv men jag kan inte skriva i chatten.....
 
Har du startat om minecraft helt?
Annars kan det ibland ta några timmar innan det fungerar.
 
Tillbaka
Topp