Nether kommer resettas

Diskussion i 'Nyheter & Sånt' startad av granis, 16 december 2011.

1. granis

granis Administratör Xtralarge Crew Guldmedlem

Nether kommer (som vi tidigare berättat om) att bli resettad.
    Ni kan se det som resettat på måndags/tisdags-övergången. Allt ni gör efter det kommer utan hänsyn bli raderat!

Efter denna reset får vi en ny fin 1.0-nether som kommer bli beständig precis som våra andra världar - fritt fram för byggen i nether med andra ord.
    Notera dock att vi kommer bli strängare på regelbrott i nether, innan har vi sett mellan fingrarna på en del småsaker pga. ständig reset.

(Alltså, lika stränga som i vanliga världen)

2. Eskepesk

Eskepesk Aktiv medlem

Riktigt bra :) Tror många haft fina idéer på netheranpassade byggen men tvekat pga resetten. Nu blir det ändring :D Tack, granis!

3. sloud

sloud Känd medlem

ser fram emot detta.. och håller med Eske :)

4. JesPersona

JesPersona Aktiv medlem

Fortfarande bara via /warp nether eller kommer portaler kunna byggas? Är ju trevligare om man kan bygga i nether runt sin egen portal.

5. bomanski

bomanski Medlem

Ouch måste komma ihåg att hämta min "skit" som jag har där då

6. ClowneN

ClowneN Moderator Xtralarge Crew Guldmedlem

Du kan sätta en egen /home "namn" i nether och teleportera till den eller sätta din vanliga home/work/vip där :)

7. Pirrelli

Pirrelli Aktiv medlem

Äntligen! vad man har längtat! :D

8. JesPersona

JesPersona Aktiv medlem

Jo, men det känns ju inte lika legit ;). Har alltid gillat portalerna. Men sant, nu med de nya /home:sen känns det ju ändå ok. Frågan är bara var man ska bygga för att inte riskera att all glowstone och netherbrick i närheten farmas bort av första bästa.

9. Zinga

Zinga Känd medlem

Det är ju de vanliga reglerna som gäller, och det kommer väl bli strängare nu när nether blir permanent, så det kanske blir varning och ban om man inte följer regeln håll världen snygg.

10. Bullfisk

Bullfisk Medlem

Har någon/några utsetts till att bygga spawnen i nya nether? Dvs där man hamnar vid warp.
    Jag skulle vara intresserad annars :)