granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Enligt Ntochs blogg kommer det ingen "riktig" release förens "Minecon", den 18:e november.
Detta betyder att vi skulle behöva vänta 37 dagar med ny terräng, eftersom vi egentligen ville vänta med att utöka kartan (och skapa en troligtvis ful övergång) tills 1.9.

Nåväl, man vill ju spela här och nu, så bordern är därför utökad en bit!

Några har redan börjat explora.. minecraft kartan hittar ni här: http://www.xtralarge.se/map/
(om ni inte redan sett det, så testa nightmode :cool:)


Nackdelen med detta är att vi får dras med ännu en version terräng i vår superstora map, undrar hur många terrängversioner vi har egentligen? :mrgreen:
 
granis sa:
*blablabla*


(om ni inte redan sett det, så testa nightmode :cool:)

Kanske går att komplettera kartverktyget med en liten sökruta så man kan söka efter områden, istället för att sitta och klicka på varje område som finns? :)
 
Går det att ändra riktning på kartan, för den här är spegelvänd mot den förra och jag är så van vid den. :roll:
 
har inte varit inne så mycket på ett tag. Men jag var inne en stund och testade nya kartan idag. Nightmode var riktigt coolt, särskilt när man stänger av alla privat/städer. Och äntligen är kartan åt rätt håll, även om det var lite förvirrande i början :D
 
.... somma in kartan på max.. tryck på spawn.. är de bara jag som hamnar brevid den stora fotbollsplanen? ny spawn eller bara bugg?
 
sloud sa:
.... somma in kartan på max.. tryck på spawn.. är de bara jag som hamnar brevid den stora fotbollsplanen? ny spawn eller bara bugg?

Det är ingen bugg, det är "spawn" i det avseendet att det är 0,0 (xy) koordinaterna. Det du ser där är det som byggdes för över ett år sen, veckor/månader? senare så byggdes första tomten i xtraville en bit bort :)
 
Kan inte hitta något fastland i den nya utökningen. Ingen annan heller verkar ha hittat något egentligt kartan. :(

Sen har jag noterat att vatten nivån är ett block längre på den nya utökning, ser lite kul ut då vattnet från gamla rinner ner på den nya biten. :)
 
Niclainz sa:
Kan inte hitta något fastland i den nya utökningen. Ingen annan heller verkar ha hittat något egentligt kartan. :(

Sen har jag noterat att vatten nivån är ett block längre på den nya utökning, ser lite kul ut då vattnet från gamla rinner ner på den nya biten. :)

Det med vattnet är en del av "den fula bordern" som blir med 1.7 till 1.8 terrängskifte :ugeek:
 
Tillbaka
Topp