Notch berättar releaseplaner - vi utökar mappen

Diskussion i 'Nyheter & Sånt' startad av granis, 11 oktober 2011.

1. granis

granis Administratör Xtralarge Crew Guldmedlem

Enligt Ntochs blogg kommer det ingen "riktig" release förens "Minecon", den 18:e november.
    Detta betyder att vi skulle behöva vänta 37 dagar med ny terräng, eftersom vi egentligen ville vänta med att utöka kartan (och skapa en troligtvis ful övergång) tills 1.9.

Nåväl, man vill ju spela här och nu, så bordern är därför utökad en bit!

Några har redan börjat explora.. minecraft kartan hittar ni här: http://www.xtralarge.se/map/
    (om ni inte redan sett det, så testa nightmode :cool:)

Nackdelen med detta är att vi får dras med ännu en version terräng i vår superstora map, undrar hur många terrängversioner vi har egentligen? :mrgreen:

2. Mclovin_94

Mclovin_94 Aktiv medlem

vad är ip till servern igen har inte varit inne på nån månad?

3. granis

Står längst upp i bannern :cool:

(ledtråd: xtralarge.se)

4. Mclovin_94

Mclovin_94 Aktiv medlem

mhhhhhmmmmmmmmm oj då haha

shorryh

5. Infate

Infate Aktiv medlem

Kanske går att komplettera kartverktyget med en liten sökruta så man kan söka efter områden, istället för att sitta och klicka på varje område som finns? :)

6. granis

Bra idé :cool:

7. Zinga

Zinga Känd medlem

Går det att ändra riktning på kartan, för den här är spegelvänd mot den förra och jag är så van vid den. :roll:

8. Tody_too

Tody_too Medlem

har inte varit inne så mycket på ett tag. Men jag var inne en stund och testade nya kartan idag. Nightmode var riktigt coolt, särskilt när man stänger av alla privat/städer. Och äntligen är kartan åt rätt håll, även om det var lite förvirrande i början :D

9. Fofflan

Fofflan Ny medlem

Har jag vänt skärmen upp och ned? eller vad är det här... jag är vilse.. hjälp mig!

10. sloud

sloud Känd medlem

.... somma in kartan på max.. tryck på spawn.. är de bara jag som hamnar brevid den stora fotbollsplanen? ny spawn eller bara bugg?

11. granis

Det är ingen bugg, det är "spawn" i det avseendet att det är 0,0 (xy) koordinaterna. Det du ser där är det som byggdes för över ett år sen, veckor/månader? senare så byggdes första tomten i xtraville en bit bort :)

12. Grazpop

Grazpop Aktiv medlem

Vad tycker vi om att det ska komma drakar? spår?...

13. myskoxe

myskoxe Moderator Xtralarge Crew Guldmedlem

Jag vill fånga en drake.

14. Niclainz

Niclainz Medlem

Kan inte hitta något fastland i den nya utökningen. Ingen annan heller verkar ha hittat något egentligt kartan. :(

Sen har jag noterat att vatten nivån är ett block längre på den nya utökning, ser lite kul ut då vattnet från gamla rinner ner på den nya biten. :)

15. bigsteffe

bigsteffe Moderator Xtralarge Crew Guldmedlem

Razz, texas och jag hittade en ö med en gruva under

16. ravvie

ravvie Känd medlem Guldmedlem

Meh! Måste ni göra detta nu när jag är borta 3 veckor... :(
    Typiskt. ;)

17. granis

Det med vattnet är en del av "den fula bordern" som blir med 1.7 till 1.8 terrängskifte :ugeek:

18. Pirrelli

Pirrelli Aktiv medlem

Yes!! Äntligen än karta som är bra!! :lol: