Kvisten sa:
Fladdan sa:
har du vart med om något spel som har högre priser på saker än vad NPC:en har?

Jag har inte det iaf.
Ett väldigt lågt pris hos en NPC och en minivärde på material kommer p2p marknaden att gå bättre, då vill inte folk sälja till staten utan väljer p2p som man tjänar mer på

Jag lägger ner denna diskussionen, jag tror du missuppfattar vad jag menar :)


Jag förstår vad du menar.
Men är som Sterner00 säger, båda vill samma sak fast på olika vis.

Det som du säger funkar nog inte helt, eftersom staten köper Ironblock för 30c, men endå så ligger priset lägre i shopsen.
En affär köper ett ironblock för 10c.
Funkar din teori i det fallet?
:/
 
Fladdan sa:
Kvisten sa:
Fladdan sa:
har du vart med om något spel som har högre priser på saker än vad NPC:en har?

Jag har inte det iaf.
Ett väldigt lågt pris hos en NPC och en minivärde på material kommer p2p marknaden att gå bättre, då vill inte folk sälja till staten utan väljer p2p som man tjänar mer på

Jag lägger ner denna diskussionen, jag tror du missuppfattar vad jag menar :)


Jag förstår vad du menar.
Men är som Sterner00 säger, båda vill samma sak fast på olika vis.

Det som du säger funkar nog inte helt, eftersom staten köper Ironblock för 30c, men endå så ligger priset lägre i shopsen.
En affär köper ett ironblock för 10c.
Funkar din teori i det fallet?
:/

Ja, men det är väl frivilligt ifall man vill sälja en ironblock till honom istället för staten, eller?
 
Fladdan sa:
Det är det, men funkar din teori i det fallet?

alltså, jag är inte sugen på att gräva in mig på politik allt för djupt just nu, det är ett spel ffs, gör som du vill bara de blir bra, annars lär jag kasta mina klagomål efter dig ;)
 
Gräver mig inte i politik, ville bara veta om din teori funkar, för det är din teori som är i spelet nu, och det sänker priser för varje dag som går.

Om min teori funkar vet vi inte förens det är prövat, men det ligger endel jobb bakom det
 
Fladdan sa:
Gräver mig inte i politik, ville bara veta om din teori funkar, för det är din teori som är i spelet nu, och det sänker priser för varje dag som går.

Om min teori funkar vet vi inte förens det är prövat, men det ligger endel jobb bakom det

då har du inte läst tillräkligt eller så har jag varit otydlig, men det är inte som det är nu jag vill ha det :)
 
Binda priset på guld att staten köper in guld ingots istället för block... Slutar nog med att alla gräver sönder hela världen i jakt på guld? :?
 
Staten behöver ju inte ens guld till något bygge så de går inte sälja det överhuvudtaget.
Vi kan konstatera sen länge att ett annat sätt att dela ut credits behövs.
 
Tycker det låter vettigt att sälja in animal-drops, bra ide.
Dock, vad menar du med öppna staten helt?

Ska det som säljs in inte lagras? Ska man få sälja hur mycket man vill per dag?
Det som oroar mig är att folk hittar ALLTID ett sätt att fuska, ibland mer eller mindre uppenbart, och därför är jag mycket restriktiv med att tillåta oändliga credits vs försäljning..
 
Dock tycker jag inte att tex: 64 skin ska köpas in för 30 c utan att det ska ligga lite jobb bakom så kanske 128 skin för 30 c så folk faktiskt får jobba lite för credits med
 
Jag gillar Chfens förslag. Credits ska vara lättare att få än vad det är nu,i form av mer jobb (tomt-grävning & liknande) - med det ska inte vara lätt. Vill man ha credits ska man få jobba för det, så att det inte blir inflation. Att helt öppna staten för att sälja till exempel "dirt" skulle innebär att folk börja gräva nåt sån i "h", vilket med största sannolikhet kommer sluta med en väldigt ful värld.

Hoppas att denna diskussion kommer fram till en lönsam/bra lösning för alla! =)

//skitfull
 
Jag ligger helt i ditt spår Skitfull.. det ska kanske ta en timmas jobb eller nåt för att få ihop någon liten credit
 
Det skall inte finnas en begränsning på hur mycket man kan sälja till staten, då enbart saker som är reproducerande. Däremot tycker jag det är en bra idé att ha begränsningar på minade saker.

Även wood och saplings är ju reproducerande men användbara. Sätt ett väldigt lågt pris på dem nästan löjligt lågt för då kommer folk enbart sälja då dem har överflöd av det. Det kanske är bättre att spara än att sälja tänket. Det får absolut inte under några omständigheter konkurrera ut folket som säljer på affärer, samtidigt skall det inte bli så att wood eller saplings blir omöjliga att få tag i eftersom det kan säljas.

Öppna upp ett odlingsområde med en NPC som betalar för att du planterar spalings där man samtidigt får ut wood och lumber för att ta ner dom. Dessa går att nollställa allt eftersom man känner ett behov att utbetalning. Ex. Max: 10c per jobb / 24h. Ett gather area. (Vet ej om detta finns som sagt väldigt ny på servern.)

Finns många lösningar på detta problem, mitt tips är att testa dig fram. Förstår om du är rädd för att folk kommer utnyttja system och att det är svårt att få nya saker att fungera, kanske lite av charmen enligt mitt tycke.

Åter till verkligheten, folk som vill diskutera saken kan hitta mig på mumble!

http://mumble.info/snapshot/mumble-1.2.3-rc1-45-g194ab56.msi
IP adress: mc.xtralarge.se

Tjingeling!

/Chfen
 
Chfen sa:
Det skall inte finnas en begränsning på hur mycket man kan sälja till staten, då enbart saker som är reproducerande. Däremot tycker jag det är en bra idé att ha begränsningar på minade saker.

Även wood och saplings är ju reproducerande men användbara. Sätt ett väldigt lågt pris på dem nästan löjligt lågt för då kommer folk enbart sälja då dem har överflöd av det. Det kanske är bättre att spara än att sälja tänket. Det får absolut inte under några omständigheter konkurrera ut folket som säljer på affärer, samtidigt skall det inte bli så att wood eller saplings blir omöjliga att få tag i eftersom det kan säljas.

Öppna upp ett odlingsområde med en NPC som betalar för att du planterar spalings där man samtidigt får ut wood och lumber för att ta ner dom. Dessa går att nollställa allt eftersom man känner ett behov att utbetalning. Ex. Max: 10c per jobb / 24h. Ett gather area. (Vet ej om detta finns som sagt väldigt ny på servern.)

Finns många lösningar på detta problem, mitt tips är att testa dig fram. Förstår om du är rädd för att folk kommer utnyttja system och att det är svårt att få nya saker att fungera, kanske lite av charmen enligt mitt tycke.

Åter till verkligheten, folk som vill diskutera saken kan hitta mig på mumble!

http://mumble.info/snapshot/mumble-1.2.3-rc1-45-g194ab56.msi
IP adress: mc.xtralarge.se

Tjingeling!

/Chfen


Jag håller med till fullo, det var inte din idé jag kritiserade.. Grejen är, utan att säga för mycket, kommer någon döda 1 får och sen helt plötsligt ha 1024 wool i sitt inventory, och det finns inget bra anticheat som skulle klara av detta än. Visst att det skulle vara genomskinligt om någon blev så rik på en dag MEN görs det med måtta är det ju i princip ospårbart. Därav vill jag ha en maxgräns..
 
Ja men om det gäller wool så kan man ju säga iaf att man får tex: 20 c för 128 st wool.. och att man bara får lösa in 2 st 128 per dag... det hade kanske vart en lösning samma med skin ägg med mer
 
Devlas sa:
Jag ligger helt i ditt spår Skitfull.. det ska kanske ta en timmas jobb eller nåt för att få ihop någon liten credit
En timma är lite mycket men typ som det var när jag jobbade för soldans då hade vi 30 c för 30 minuter
inte 1c per minut för man skulle jobba i 30 minuter
 
Sätt in en limit på hur mycket man får tjäna per dag och sparka igång det. Som du har nu med staten köper in fast med reproducerande saker och ingen limit på antal.

Förövrigt så vet jag inte hur jag skall få Chips -> credrits då måste ja sätta mig in i Ieconomy. Däremot kan jag göra så man kan tradea chips mot matrial. Nån tanken hur man få det att fungera?

/Chfen
 
Tillbaka
Topp