granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
WebAuction har hittat hit.

I korta drag så skickar du items mellan ingame och en webbsida. För mer info skriv /warp marknad ingame.
En utförlig forumsguide kommer när och om pluginen funkar bra :)


(PS, alla kan sälja här, även de som inte köpt traderlicens. Licensen kommer inte bli återbetald, men vi har en lista på vilka som betalt och kompensation på annat vis kan bli aktuellt senare)
 
Pluginet har ju på bara några minuter visat sina brister ;D så vi får väl bara hoppas på de bästa.
De är ett sjukt smidigt marknadsplugin i jämförelse med många andra, och äter nästan 0 prestanda.
 
ponta_008 sa:
Pluginet har ju på bara några minuter visat sina brister ;D så vi får väl bara hoppas på de bästa.
De är ett sjukt smidigt marknadsplugin i jämförelse med många andra, och äter nästan 0 prestanda.
Hade det testats med dom små kistorna också? Den buggen alltså.
 
SoreBeard sa:
ponta_008 sa:
Pluginet har ju på bara några minuter visat sina brister ;D så vi får väl bara hoppas på de bästa.
De är ett sjukt smidigt marknadsplugin i jämförelse med många andra, och äter nästan 0 prestanda.
Hade det testats med dom små kistorna också? Den buggen alltså.

nae, men småkistorna strular också på sitt sätt.. pluginen är ju inte direkt felfri :/
 
Jag gillar den nya marknaden, så snart det kommit lite klarare förhållningsregler och lite städuppmaningar är jag övertygad om att det är en utmärkt plugin för servern (efter omständigheterna).

Granis for president!
 
ponta_008 sa:
nae, men småkistorna strular också på sitt sätt.. pluginen är ju inte direkt felfri :/

...förutsatt att buggarna inte stör ut...

Jag saknar också en viktig sorteringsmöjlighet, på tid/datum när något lagts in. Då skulle man kunna enkelt bara kolla senaste.
 
"förhållningsregler och lite städuppmaningar".
Behövs inte fler regler då dom vi har räcker och tycker man att fler behövs då kanske man inte förstår dom regler vi redan har som för det mesta redan täcker detta?

Finns ju faktiskt en regel som heter sunt förnuft och det verkar som många av er saknar det tråkigt nog i så fall.

Sedan om du syftar på det jag tror du menar angående städuppmaningar så ser jag fortfarande inte det som något problem över huvud taget.
 
Tror nog vi egentligen håller med varandra även om jag nu saknar sunt förnuft. Men nu är det ju uppstädat, trots att det inte behövdes :).

All is well in the fair land of xtra :)
 
Uppdatering

Kistorna är utbytta mot en skylt.
Du högerklickar på skylten med det du vill lägga in på marknaden

Detta pga. kistlösningen kräver Spout, något som inte är uppdaterat än och inte heller kommer komma tillbaks in på servern.
 
granis sa:
Uppdatering

Kistorna är utbytta mot en skylt.
Du högerklickar på skylten med det du vill lägga in på marknaden

Detta pga. kistlösningen kräver Spout, något som inte är uppdaterat än och inte heller kommer komma tillbaks in på servern.
Innebär det att man måste klicka sig igenom hela stacken eller läggs hela stacken in?
 
WebAuction har uppdaterats med stöd för enchantade saker.
Dessvärre cancelades alla auktioner i samband med detta.

Inga items har blivit förlorade, de finns istället i er mail.
 
Zinga sa:
Varför kostar det att lägga ut auktioner? Blir dyrt och tråkigt om man säljer mycket :(

Jag ser hellre att 'skatten'/staten tjänar tillbaks credits på spelarförsäljning än den automatiserade dagsskatten vi har nu. I bästa fall så minskar det också antalet skojauktioner som bara är ute för att irritera..
 
granis sa:
Zinga sa:
Varför kostar det att lägga ut auktioner? Blir dyrt och tråkigt om man säljer mycket :(

Jag ser hellre att 'skatten'/staten tjänar tillbaks credits på spelarförsäljning än den automatiserade dagsskatten vi har nu. I bästa fall så minskar det också antalet skojauktioner som bara är ute för att irritera..

Applåder!!!

(ser också gärna att dagsskatten försvinner)
 
OriginalMadman sa:
granis sa:
WebAuction har uppdaterats med stöd för enchantade saker.
Dessvärre cancelades alla auktioner i samband med detta.

Inga items har blivit förlorade, de finns istället i er mail.

argh... 300-400k items...

Ah, blev inte så farligt trots allt. De ligger i "my items" inte utmailade till mailboxen (det hade varit sjukt drygt). Bara att lägga upp auktionerna igen. Jag trodde att jag skulle få köra rubbet via mitt inventory o högerklicka på skyltar till förbannelse (risk att jag hade gett upp det hela och slutat spela eller iaf använda marknaden)...
 
Tillbaka
Topp