jag har funderat lite på det zendog just sade. det myllrar ju av hur mycket monster som helst undermarken i stort sett hela tiden känns det som. kan man inte minska deras spawn number? ändra under vilka parametrar dom spawnar? eller funkar inte sånt?

observera att jag nu menar som tillägg till eventuellt minskade av farmer. sedan tycker jag att det kan börja bli en förnuftig ide att kanske inte ta in så mycket mer folk på servern? för hur man än vänder på det vill alla som börjar spela ha någon form av farm någonstans, eller då som det belysts av andra här antingen höja dropraten på wool m.m så att det räcker med ett par får. eller helt enkelt skapa en värld med hagar där det finns ett par hundra djur av varje sort där alla kan tokfarma.
 
Glöm inte att generellt gäller sunt förnuft.

Behöver man en fårfarm med 2000 djur för husbehov? Är det nödvändigt att man får 4000+ vete varje gång man skördar? :D Tänk smått.
 
Öppnar möjligheter för affärs samarbete.
Om en behöver pork, en annan ull. Så kan båda gå ihop och ge varandra det material de tillverkar med sina "tiotal" djur.

Folk bör även kunna sälja tjänster, såsom att tillverka material åt någon annan.

^^
 
Tillbaka
Topp