Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hamzta sa:
Du bör stalka de admins du anlitat på din server.

Kan skicka ett PM ang de admins som missbrukar sitt samt beter sig överlägsna gentemot användare.... vänta går ju inte kontakta dig så var inget..

Sedan bör något göras åt er Admins tråd, varje post består typ av: Jag är intresserad :)
När det borde gälla en motivation till varför de bör bli admins. Inte "Hej vill du bli admin? - Jaa!"

Offtopic,
Det är inte helt omöjligt att kontakta mig, jag har alltid funnits på IRC 24/7. :)
PM-funktionen disablade jag då min magkatarr och vilja att alltid hjälpa inte kom överrens med mängden PM som kom per dag.
Jag har på prov enablat igen så du är välkommen att skicka ett PM.

Vad det gäller admintråden så är den bara till för att visa intresse. Motivation osv. kommer i steg2 när jag kontaktat en intresserad om att bli admin.
 
granis sa:
hamzta sa:
Du bör stalka de admins du anlitat på din server.

Kan skicka ett PM ang de admins som missbrukar sitt samt beter sig överlägsna gentemot användare.... vänta går ju inte kontakta dig så var inget..

Sedan bör något göras åt er Admins tråd, varje post består typ av: Jag är intresserad :)
När det borde gälla en motivation till varför de bör bli admins. Inte "Hej vill du bli admin? - Jaa!"

Offtopic,
Det är inte helt omöjligt att kontakta mig, jag har alltid funnits på IRC 24/7. :)
PM-funktionen disablade jag då min magkatarr och vilja att alltid hjälpa inte kom överrens med mängden PM som kom per dag.
Jag har på prov enablat igen så du är välkommen att skicka ett PM.

Vad det gäller admintråden så är den bara till för att visa intresse. Motivation osv. kommer i steg2 när jag kontaktat en intresserad om att bli admin.

Aha, ok :)
Gör väl inget att jag skrev lite om mig, va? ^^
 
Det jag finner "roligast" i dessa diskutioner är att det ofta anges att "folk ska få göra si eller så".
Det som refereras till svensk lag eller tysk lag eller annat är bara på sådant som är lagöverträdelser om hets och annat skoj.
Men detta är en server, som ägs av EN person. Får hjälp av vänner, bekanta och donatörer att hålla igång den, men ändå EN person. Om den personen vill att all chatt ska vara anpassad för f8:eek:r och det enda bajs som får förekomma ingamechatt är när man äter regnbågar och bajsar fjärilar så är det bara att gilla läget om man verkligen vill hänga med Horton och gänget.

Att jag har rätt att göra min åsikt hörd gör inte att jag får göra det var som helst.
 
Har läst allt fram till detta. Får säga att folk har bra argument och rättelser. Bra att se att folk bryr sig och är engagerade. Men när det hela avslutas med att en tar till ägandet som största argument trots invändningar så avskräcks iallafall jag från att fortsätta spela här. Servern visar tydligt att det är en man som styr och hans admins sprider det ordet vidare. Synd att det ska vara så eftersom server har stor potential att kunna bli ett folkets projekt och ett fungerande företag. Iallafall i mina ögon.

Och med detta så säger jag adjö på obestämd tid. Tror nog att jag kommer tillbaka och ser vad som hänt och önskar er andra en god tid och mycket nöje. För det har iallafall varit ett nöje för mig, men det ena leder till det andra och det nuvarande regelverket passar helt enkelt inte mig.

No hard feelings. Bye-nii!!!

Ps. Skänker alla mina ägor till R00b om inte staten har några invändningar. Vill inte R00b ha det så går det till staten. Så länge det går till någon användning.
 
Ja, en, dvs jag. Tar till det som argument.

Då jag bara är en standard spelare och donator tror jag knappast att jag kan räknas för att tala för servern. :p
Det är min tolkning och troligtvis hur jag skulle köra en server om jag hade en. Kör jag en server för min brorson på 12 år så vill jag inte ha all skit på den, utan få får dom surfa alla andra dumma sidor. Bara för att det finns på internet behöver inte jag tillhandahålla det. :p
Flashback och 4chan /b/ kanske driver mc-servrar där man kan göra vad man vill, men jag tänker inte joina den tror jag, men hindrar ingen från att göra det.
 
Arazand sa:
Har läst allt fram till detta. Får säga att folk har bra argument och rättelser. Bra att se att folk bryr sig och är engagerade. Men när det hela avslutas med att en tar till ägandet som största argument trots invändningar så avskräcks iallafall jag från att fortsätta spela här. Servern visar tydligt att det är en man som styr och hans admins sprider det ordet vidare. Synd att det ska vara så eftersom server har stor potential att kunna bli ett folkets projekt och ett fungerande företag. Iallafall i mina ögon.

Och med detta så säger jag adjö på obestämd tid. Tror nog att jag kommer tillbaka och ser vad som hänt och önskar er andra en god tid och mycket nöje. För det har iallafall varit ett nöje för mig, men det ena leder till det andra och det nuvarande regelverket passar helt enkelt inte mig.

No hard feelings. Bye-nii!!!

Ps. Skänker alla mina ägor till R00b om inte staten har några invändningar. Vill inte R00b ha det så går det till staten. Så länge det går till någon användning.

En server är inget utan dess användare.
Admins är ju ägarens lilla undersåtar. De känner sig speciella, eller ja, de måste ju hålla med sagd ägare..
 
Ska man ta det hela till det yttersta kan man likna detta forum och servern i synnerhet till ett slutet sällskap och där kan genom ett regelverk yttrandefriheten åsidosättas.

Denna regel skapades efter ett antal rage utbrott med diverse smutskastningar av både sexuell läggning, ras och religösa inriktningar(rätta mig om jag har fel).

I det läget anser jag som VANLIG spelare och sporadisk donerare att de Admins vi har gör ett kanonjobb, jag har inte märkt att ngn är maktfullkomlig eller skiter i sina uppgifter som du påstår Hamzta. Det jag har noterat genom att läsa de flesta av dina inlägg senaste timmen är att du har en förkärlek att klaga på servern och forumet i allmänhet och admins och granis i synnerhet ( inget påhopp utan bara ett förtydligande om hur iaf jag uppfattar dig)

Nog om detta jag tror att vi kan konstatera att jag är glad att jag inte är admin och att denna tråd har spårat ur totalt från grund inlägget
 
Jag är väldigt glad att det inte gillas att det skrivs svordomar och annat onyttigt då min lillebror på 7 år spelar mycket och gillar att läsa vad som skrivs. Visst kommer han ju antagligen lära sig allt som finns att lära sig på den fronten i skolan i höst, men ändå.
 
bigsteffe sa:
Ska man ta det hela till det yttersta kan man likna detta forum och servern i synnerhet till ett slutet sällskap och där kan genom ett regelverk yttrandefriheten åsidosättas.

Denna regel skapades efter ett antal rage utbrott med diverse smutskastningar av både sexuell läggning, ras och religösa inriktningar(rätta mig om jag har fel).

I det läget anser jag som VANLIG spelare och sporadisk donerare att de Admins vi har gör ett kanonjobb, jag har inte märkt att ngn är maktfullkomlig eller skiter i sina uppgifter som du påstår Hamzta. Det jag har noterat genom att läsa de flesta av dina inlägg senaste timmen är att du har en förkärlek att klaga på servern och forumet i allmänhet och admins och granis i synnerhet ( inget påhopp utan bara ett förtydligande om hur iaf jag uppfattar dig)

Nog om detta jag tror att vi kan konstatera att jag är glad att jag inte är admin och att denna tråd har spårat ur totalt från grund inlägget

Klagar inte på Granis. Utan snarare de användare som smått verkar påverka honom.
Och har inte sagt att någon admin skiter i sina uppgifter. Snarare ett par som missbrukar alternativt inte sköter sig "professionellt" kan man väl säga.

Freedom of Speech bör det gälla på en server, med ett undantag gällande:
smutskastningar av både sexuell läggning, ras och religösa inriktningar
 
hamzta sa:
Klagar inte på Granis. Utan snarare de användare som smått verkar påverka honom.
Och har inte sagt att någon admin skiter i sina uppgifter. Snarare ett par som missbrukar alternativt inte sköter sig "professionellt" kan man väl säga.

Freedom of Speech bör det gälla på en server, med ett undantag gällande:
smutskastningar av både sexuell läggning, ras och religösa inriktningar

Absolut, freedom of speech är det mest grundläggande som finns! Tyvärr tror många att det innebär att de kan säga vad som helst utan att andra skall ta anstöt.

Så jag ser hellre freedom of speech, under ansvar... Vilket innebär, tänker du säga/skriva något, tänk efter först. Kan det du tänker skriva verka anstötande för någon? Skriv det i så fall inte, tänk efter en minut eller två extra, formulera om och skriv sen.

Oftast räcker det med att tänka efter en minut så hittar vi ett sätt att få fram det vi vill ha sagt utan att det skall förolämpa någon.
 
Många bumpar...

Om vi har en åldersgräns så kommer bara folk ljuga om sin ålder.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp