Zuazzer

Medlem
Jag har en ide om en ny värld till servern. Låt mig presentera...
En ultimat överlevnadsvärld
Nu tänker du säkert såhär: "Vadå? Vi har ju redan flera överlevnadsvärldar!
Men jag menar ett SVÅRT ställe, där man inte direkt satsar på att bygga stora skyskrapor eller hitta en stack med diamant- utan försöker överleva. Med detta menar jag en värld där man har ett plugin som gör att monster bli MYCKET svårare. Alltså så svårt att man i princip måste vara inne i huset under hela natten för att inte dö. Detta skulle vara kul för de äldre spelarna, som är bra på att klara sig, och tycker att vanligt minecraft är för lätt. Okej, de som så mig igår när jag försökte klara mig i nether utan saker vet hur bra jag är på det ämnet xD Detta ska inte vara hardcore, för man vill ju inte bli bannad från världen, det ska annars bara vara ren survival.
 
En annan funktion skulle kanske vara att man får ett litet pris när man har klarat sig en viss tid, men isåfall så skulle man behöva plugins så att man inte bara skulle stå afk inbyggt i dirt-block.
 
robinkurki sa:
Spela på vanilj utan armor, jag lyckas dö till o från

Mitt tips också. Det är inte ens helt enkelt att överleva med armor när du stöter på en cave spider eller häxa. Även blaze är riktigt jobbiga att ha att göra med om du inte druckit en fire resistance potion och det är inte lätt att slåss mot wither skeletons heller om du inte kite:ar ordentligt. Med kommande uppdateringar till skeletons och zombies AI kommer även de bli riktigt jobbiga att ha hand om. Du kommer behöva vara inne i huset hela natten om du inte är väl förberedd med armor etc.

Nej, jag tycker inte vi behöver en svårare värld.
 
Tror inte du sett att vi redan har det du söker nämligen världen vanilj som flera redan skrivit. Svårighetsgraden där är hard och det är inte lätt kan jag lova :)
 
Tillbaka
Topp