loucephyr

Medlem
Jag har börjat på ett projekt att utvigda Xtraville på ett mer tvådiminsionellt sätt, istället för helt platt som nu. Detta innebär att en stor del av "kaktuskullen" skall huggas bort, men inte allt!

Tanken är att bygga strappsteg på kullen, tillräckligt höga för att det skall vara häftig skillnad men inte högre än att tågen skall kunna åka upp för gatorna.

Det som är klart för att hjälpas till med är första raden som ligger mot xtraville, den skall huggas ut till den nivå som de två första (närmast vattnet) har. Samtliga tomter är utmärkta med sand+fackla och så har jag grävt ut vägen som ligger längst in på den nivån. "Bakom" den vägen skall nästa tomtnivå byggas, och det finns en exempeltomt för den nivån också (närmast vattnet).

Om ni vill hjälpa till, så snacka med myskoxe eller ngn annan admin så kan ni kanske få lite slantar för jobbet, jag har fått 250c att dela ut för de första fyra tomterna.
 
jag har gjort om zonen. temp4 var namnet.




klipp klipp
 

Bilagor

  • tut.png
    tut.png
    357,7 KB · Visningar: 633
Efter lite diskussion med granis så skall tomterna inte vara så höga längre utan skillnaden mellan två tomter får vara max 2 block och då så att från tomt 1 går vägen ett block upp och för tomt 2 är tomten ett block över vägen
 
Tillbaka
Topp