Infate

Aktiv medlem
Då var utgrävningen av museet igång! Det behövs verkligen mycket folk som vill hjälpa till, eftersom det är nästan tre miljoner block som ska bort! :cool:
Ersättning för arbetet blir att du får det du hittar, området är lagom nytt så det finns Lapis Lazuli där.

Warp har även fixats av Granis; /warp pixelart

Självaste ihåligheten kommer att mäta 163x300x60 till att böja med i alla fall. :)

Museet kommer att bestå av platser som mäter 50x50x1 block för 2D-tomter, och 50x50x15 för 3D-tomter.

Uppifrånskiss över layouten i museet på bild nedan, där det gråa är golv, det gula är räls, som kommer vara upphöjt i luften, möjligtvis i två plan. Det röda är en mellanvägg som skiljer av museet delar på ett fint sätt ;)
museet.png





Första bilden kommer här!

20110320160650.png



graph.php
 
:) Lite bilder från grävandet!!! :lol:
 

Bilagor

  • 2011-03-20_17.23.16.png
    2011-03-20_17.23.16.png
    192,7 KB · Visningar: 1.597
  • 2011-03-20_17.24.02.png
    2011-03-20_17.24.02.png
    223,3 KB · Visningar: 1.580
Självaste ihåligheten kommer att mäta 163x300x60 till att böja med i alla fall. :)

--> böja

Japp, då förstår vi :)
 
Någon som ser nått fel på denna bild av statistiken på utgrävningen?
 

Bilagor

  • Utgravning.jpg
    Utgravning.jpg
    101,7 KB · Visningar: 1.306
Det är en del djur som fått sätta livet till när de helt plötsligt fallit genom ett hål i marken ovanför.
20110324124253.png
 
Stationen sedd uppifrån
20110330224117.png


:D
20110330224019.png


Museet är så stor så bortre väggen inte har rendererats :cool:
20110330224521.png


Gräv på, snart är det klart!
20110330224622.png


Stationen sedd från baksidan
20110330224710.png


En del av kontrollrummet
20110330224803.png
 
ok då har vi den historiska bilden som alla väntat på eller nästan alla ialla fall nu är det bara resten kvar
1301638215_resized.png
 
Kul som fan att ha varit med att gräva. Förutom alla tunnlare då. :p
Vackert med alla facklor på väggarna också, som en stjärnhimmel. :)
 
Jag tänkte bara uppdatera er med färsk info om museet.

Utgrävningen är klar, men credits har ännu inte blivit utbetalda, men det kommer :)
Stationen är även den klar, järnvägen och boosters är färdiglagda, dock är pelarna inte på plats än.

Det som ska göras nu är att lägga ut trägolv över hela museet, vilket gör att det kommer att behövas runt 49200 plankor, motsvarande 12300 woodblocks, så ut och hugg på, you lumberjacks! :cool:

Det ska även slängas upp en mellanvägg i smoothstone som mäter 138x59x1, vilket blir 8142 blocks.

Sedan ska alla väggar runtom "målas" i smootstone, så det blir slätt och fint, där har jag ingen aning om hur mycket sten det behövs :geek:

Som jag nämnde ovan så är inte järnvägspelarna klara än, och det behövs en hel del trä även för det arbetet.

Donationer av alla ovanstående material är alltid välkommet! :)

Jag tänker nu svara på ett par frågor som annars lär dyka upp :)

Är det möjligt att man kan reservera en pixeltomt?
Det kommer, om inget har ändrats utan min vetskap, att man kommer få skriva i en forumsdel vad man tänker bygga för modell, sedan kommer antingen admins, en jury, eller spelarröster att avgöra om modellen är bra nog för museet

Vad händer när alla tomter är slut?
Då kommer det bli så att man får rösta på modellerna runt om i museet, där de som får flest röster att K-märkas, dvs att de inte kommer att få tas bort, och att den eller de modeller som byggdes först och inte är K-märkta kommer att förstöras, för att ge plats åt nya mästerverk.
Detta för att det ska bli rotation på det hela, och för att de snyggaste verken inte ska försvinna.


Vad kostar en tomt?
Det kostar ingenting, mer än att du bygger en snygg modell av nånting!

Hur fungerar järnvägen?
Då går på vid stationen, som ligger vid /warp pixelart, där du väljer om du vill åka med det snabba eller det långsamma tåget. Ställ dig på perrongen, se bild nedan, och tryck på knappen på väggen, så skickas en minecart ut från kistan och stannar på obsidianblocket i fyra sekunder, sedan åker det iväg autmatiskt, så skynda dig att hoppa in i vagnen!
Skulle du missa att hoppa i, så åker den ett litet varv runt stationen och in i kistan igen, så tryck ut en cart igen bara.
När du har åkt ett varv runt museet så kommer du automatiskt att hoppa ur carten på baksidan av stationen, and you are done! :)


20110403162751.png


Men det kommer ingen cart när jag trycker på knappen!
Då är det antagligen så att det är slut på carts i kistan, så då får du ropa på en admin som fixar detta åt dig, eller så är det så att du står på spåret så att carten krockar med dig och åker in i kistan igen, utan att du hinner se det.

Kom gärna med fler frågor!

Bild från det urhackade museet! :D
20110403161321.png
 
Nicklii sa:
ZENdog. Han skrev så på väggen för att visa var han grävde ut. :p

Infate, jag går och hackar trä i Svartlien. Fixar du lite kistor under warpen i pixelart så att jag kan lägga av dem där? :)
 
ravvie sa:
Infate, jag går och hackar trä i Svartlien. Fixar du lite kistor under warpen i pixelart så att jag kan lägga av dem där? :)

Nae! :(

Eftersom jag inte har fått någon permission alls där så blir det tyvärr lite svårt :(
 
Tillbaka
Topp