granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Vad sägs om ett pixelart-museum storlek jättestor (som dock inte ska synas från världskartan) där man kan få ett "väggutrymme" för att göra den där fina pacmangubben man alltid velat?

Vad är lämplig storlek? 100x100? Mindre?
Min tanke är att man ska kunna åka minecart runt i museumet och titta på alla fina påhitt.
 
man får tänka på det begränsade synavståndet bara, man vill ju inte att konstverket hoppar in och ut ur den delen av världen som syns
 
3piD sa:
Får inte kittsforhitts lite credits för den här idéen?
Det är ju bara skicka lite credits 3piD.

Ontopic: Vad är lämpliga storlekar för pixelart? Vilken storlek på ens "canvas" är rimlig? 64x64?
Ha i åtanke att det ska vara i marken/i ett berg och inte synas från googlemap.
 
granis sa:
3piD sa:
Får inte kittsforhitts lite credits för den här idéen?
Det är ju bara skicka lite credits 3piD.

Ontopic: Vad är lämpliga storlekar för pixelart? Vilken storlek på ens "canvas" är rimlig? 64x64?
Ha i åtanke att det ska vara i marken/i ett berg och inte synas från googlemap.

Infate pratade i den andre tråden om att hans verk har varit runt 35x35 (om jag minns rätt), så en 64x64 hade ju varit nog. Roliga möjligheter den storleken hade öppnat.
 
Om inte 64x64 får plats så tycker jag 48x48 kan vara ett bra mått.

Vad skulle man få betala för att få en utställningsplats?
 
kittsforhitts sa:
Infate pratade i den andre tråden om att hans verk har varit runt 35x35 (om jag minns rätt)

Jag hade bara föreslagit 35x35, då mina verk är runt 25x25.

Men jag vet inte vad andra har för planer på pixel art, så det kanske vore bättre med 50x50, då det inte blir förstort så man inte ser vad det är, och för att man kan få bygga lite större verk om man så vill! :)

Finns det några planer på kunna bygga 3D-modeller, som gasten i Svartlien? Eller är det endast 2D-modeller? Det är nog inte nödvändigt med ett tredje mått på 50 blocks, men kanske 50x50x15 på 3D-tomter.
 
Jag kunde inte hålla mig från att göra en liten pixel-art-generator, och detta är de ooptimerade resultaten som alla passar in på en 64x64 yta.

Om jag inte fått med något muppblock bör det bara vara de vanliga blocken + wool colors :ugeek:
 

Bilagor

  • bil.jpg
    bil.jpg
    17 KB · Visningar: 591
  • granisstaty.jpg
    granisstaty.jpg
    16,5 KB · Visningar: 600
  • notch.jpg
    notch.jpg
    21,7 KB · Visningar: 594
  • lol.jpg
    lol.jpg
    35,7 KB · Visningar: 613
Detta verkar väldigt kul! Vart fick du tag i det där programmet granis? Kan ju vara bra när man ska göra en :D
 
Vi vet ungefär storlek, 65x65 (antar att det blir vad som gäller?)

Så nästa steg kan vara att alla som är sugna på att hjälpa till, kan hålla ögonen öppna efter en bra plats för detta bygge. Vilket troligtvis kommer bli under marken, eller i ett berg. Kom med förslag! :)
 
Tillbaka
Topp