Viktorvol

Medlem
Jag har några förslag till vad vi kan bygga på tomten bredvid marknaden
En tågbana
En båtracebana
Ett frittfall
En berg och dalbana
 
En riktigt snygg och genomtänkt berg-och-dal bana vore ju definitivt något!
 
fallQy sa:
SoreBeard sa:
granis sa:
En riktigt snygg och genomtänkt berg-och-dal bana vore ju definitivt något!
Alla bygger features på single och lämnar in förslag? :)

Det låter som en bra idé. Tänk er vad man kan göra med pistons, dynamiska berg-och-dal-banor. :D Om det nu går att flytta rail, det har jag ingen aning om. :lol:

Rails kommer med all sannolikhet inte gå att flytta.

och :''''( man kan inte göra loopar! någon be notch ge oss loopar :eek:
 
om ngn är intresserad finns ett förslag att både titta på och åka i ute i obyggden, hojta ingame så får ni testa
 
Jag tänkte först att man kunda göra en gigantisk pumpa men nu när ni pratar om berg och dal bana så
Kan man väll göra både och? Det skulle bli roligare med lite sceneri! :D
 
Btw testade ju pistonger och jag va inte så nöjd med hur pistonger drar varandra :/
1. En pistong kan bara bli dragen om den är avstängd.
2. En pistonng är bara klistrig när den drar in alltså kan man aldrig göra en kedja längre en 2
3. En pisont förstör alla små grejer (dörrar,järnvägar,redtone osv) som är på blocket det trycker/drar

Ett klart plus dock är att man nu kan bygga gigantiska stängbara vatten/lavafall! :D :cool:
 
fREAST sa:
yoshimitsu96 sa:
Btw testade ju pistonger och jag va inte så nöjd med hur pistonger drar varandra :/
1. En pistong kan bara bli dragen om den är avstängd.
2. En pistonng är bara klistrig när den drar in alltså kan man aldrig göra en kedja längre en 2
3. En pisont förstör alla små grejer (dörrar,järnvägar,redtone osv) som är på blocket det trycker/drar

Ett klart plus dock är att man nu kan bygga gigantiska stängbara vatten/lavafall! :D :cool:

Rails går att flytta med pistons.
Ena hållet:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0d8 ... .47.39.png
Andra hållet:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0d8 ... .47.44.png
Vilket resursslöseri för något som går att lösa med en RS fackla under en sväng. :p
 
Tillbaka
Topp