notch_240

Ny medlem
Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med att bygga en extra stor trädfarm.
Har någon förslag på plats, storlek eller vill hjälpa till och bygga så hojta till :D

Kanske att vi ska ha några chests :D med plantor också.

Som sagt: KOM GÄRNA MED FÖRSLAG

//notch_240
 
Som sagt ovan, det finns många redan existerande trä(d)-farms på servern. Men ändå kanske man vill bygga en egen? :)

@ notch_240, tyvärr ids jag inte hjälpa till men ett tips är att ha 3 block mellan träden. Om du vill kan du även sätta tak på farmen om du vill ha lite mindre träd, i så fall 7-8 block upp. Sedan utöver det, go nuts :D

Lycka till!
 
finns mängder med farmmodeller.
en 80%:are under där du normalt är mest funkar riktigt bra. Bara att youtuba/googla.
 
Om du nu ska bygga en trädfarm så måste du ju isf bygga en som är större än den vi gjorde i svartlien. där är ett antal träd i den kan jag ju säga ;)
 
Som sagt, bygg en större än den vi byggde i svartlien, du får du 1c. Den ska vara i glas med, inget fuskande med sten! :cool:
 
Skulle ge dig tipset att skicka ett pm till Kojjan här på forumet att du gärna vill ha en tomt i Svartlien så får du tillgång till trädfarmen där och slipper då bygga en egen ;)
 
Tillbaka
Topp