Pirrelli

Aktiv medlem
Det skulle va kul om det fanns en PvP arena i där man kan slåss mot vänner i Xtraville och även ha tävlingar där man vinner credits!! Lite som gladiator spel!!
Och att man får betala 20 - 50 credits för att vara med och slåss! :) :idea:

ett tips är att spelaren får lämna sina saker hemma så att han/hon inte blir av med sakerna om personen dör!

Eller vad tycker ni? :)
 
Wiktorion sa:
Mnjä, jag föredrar verkligen att bygga. Det känns bäst att ha totalt non-pvp.

Det är väl ingen som tvingar dig att vara med på PVP-matcher? :)


Extra funktioner som dessa är välkommet enligt mig i alla fall!
 
PVP-arena låter riktigt kul.
Om det är möjligt så skulle man kunna ha "gladiator" mästerskap eller liknande, då att man kan satsa pengar på en viss spelare så att det allt går på odds, vinner den du satsat på vinner du pengar, sedan köra detta i turneringar/ligaspel.
Detta blir ju då en fördel för dom som inte vill pvpa och för dom som vill :) och båda kan tjäna pengar på det.

Om detta är något som ev kommer i framtiden kan jag givetvis hjälpa till med tävlingar och annat.
 
cakenyo sa:
PVP-arena låter riktigt kul.
Om det är möjligt så skulle man kunna ha "gladiator" mästerskap eller liknande, då att man kan satsa pengar på en viss spelare så att det allt går på odds, vinner den du satsat på vinner du pengar, sedan köra detta i turneringar/ligaspel.
Detta blir ju då en fördel för dom som inte vill pvpa och för dom som vill :) och båda kan tjäna pengar på det.

Om detta är något som ev kommer i framtiden kan jag givetvis hjälpa till med tävlingar och annat.

Det finns en arena som kanske? passar in för dig :)
Syns rätt väl på kartan över xtraville, ligger ett stenkast ifrån /warp stadshus
8 dörrar som styrs av en RS-spak, du kan ju ta dig en titt och se om det duger så får du mer än gärna styra upp en liten tävling :cool:
 
kan bygga en arena med zomgwalrus (irl-kompis)
han kan stå för inredningen och jag för redstonen.
redstonen kan vara:
Du trycker på en spak, vilket kommer tända en lampa i den andras startzone, och viceversa.
när båda har tryckt redo, öppnas dörrarna.

detta kommer vara uppdelat i lag, altså 1on1 2on2 osv.

vad tycker ni?
 
Jag ska kika på den granis :)

Dersand det låter instressant, kan hjälpa tilll med bygget, har ett intressant förslag även på större mer WOW pvp arenor med t ex dispensers och annat för lite oväntade saker som kan hända.
Här är en WOW arena för 2v2, går att bygga mindre för att köra 1vs1.

arena-wow-tf2.jpg


fick lite inspiration härifrån också:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1020&t=150846

Några andra som är intresserade? , ju fler vi är desto mer skoj :)
 
jaadu, wow arena 2vs2 där torskade man med typ 20-0 innan jag /teamdisband 2v2

men det kan bli riktigt kul att göra något liknande :D
Jag kan stå för redstone-arbetet, är inte så bra kring inredning då alla mina hus står tomma :)
 
Tillbaka
Topp