Nu är tiden äntligen inne för Xtralarge för en redstonetävling!

Jag och CapitainRex tänkte starta en tävling där jag och han dömer bidragen!
Det finns ett flertal kategorier som varje deltagare kan välja en av och kategorierna är följande:
Dörrar! både dolda och synliga, kanske finns något roligt sätt att bygga en dörr som bara ni vet om! visa det :D
Lås, Om ni har uppfunnit eller förbättrat en låsmekanism på ett sätt som ingen annan har förut så visa det! kan ju vinna tävlingen stort!
Generell redstonelogik, detta är då grunderna till flera saker som t.ex. miniräknare och sådant och det visar att man har stora kunskaper om redstone, men det gäller att kunna bygga något avancerat som visar din kunskap inom redstonelogik så att man blir imponerad!
Displayer! alla gillar väl en rolig display!
Förvaring! Kanske något smart förråd som du har hittat på!
Något egen som inte passar in i kategorierna! Detta är bara om ni har koll på vad man gör inom redstone och känner er självsäkra nog att bygga något själva!


Det kommer delas ut priser till vinnaren i varje kategori och sen kommer det delas ut ett pris till den totala vinnaren!
Vinnaren utses av mig, VonMartinsson, och CapitainRex genom att vi ger ett betyg till varje uppfinning, betyget kommer att variera mellan 1-10 där 10 är bäst och sen slår vi ihop våra poäng vilket gör att den bästa totalsumman blir 20p

Priserna blir:
Den totala vinnaren får 2000c och en tomt i Lumen!
Vinnaren i varje kategori får 800c och chansen att vinna förstapriset!

Tävlingsområdet går att ta sig till genom att skriva /warp rstavling i chatten! där får ni en 20x20 tomt att bygga det ni har bestämt er för! EDIT: man får bygga ända upp till maxhöjden (256) men man får inte gräva ner. Informera gärna Mig eller CapitainRex om att ni ska vara med så att ni får ett område!

Tävlingen startar den 9:e Juli och slutar den 9:e September så den tiden borde räcka! :)
Om det är några frågor så är det bara att ta det här i forumet eller ingame till antingen mig eller CapitainRex :)
 
Nu har vi alltså 99 rutor till använding! Bara att börja bygga när tävlingen börjar! :D
Ett stort tack till ClowneN (hjälpte till med rutorna) och DaggmaskX (hjälpte oss mitt i finanskrisen; med andra ord: hjälpte han med pengar)! ;)

2012-07-05_20.39.36.png
 
Frågan är bara om det kanske skulle vara ett bredare mellan rutorna så ingen redstonekrets råkar ta i någon annan.
Bara en tanke, ni har säkert redan kollat så det inte går =)
 
nautori sa:
Frågan är bara om det kanske skulle vara ett bredare mellan rutorna så ingen redstonekrets råkar ta i någon annan.
Bara en tanke, ni har säkert redan kollat så det inte går =)

Jo det är ju lätt att det skulle bli så men det enda som kan påverkas över det avståndet det är BUD switchar och bara i en viss typ av BUD switchar :) annars är det näst intill omöjligt att påverka över ett extra block och oddsen för att någon ska bygga en sådan ute i kanten är minimal, :)
 
VonMartinsson sa:
Nu är tiden äntligen inne för Xtralarge för en redstonetävling!

Jag och CapitainRex tänkte starta en tävling där jag och han dömer bidragen!
Det finns ett flertal kategorier som varje deltagare kan välja en av och kategorierna är följande:
Dörrar! både dolda och synliga, kanske finns något roligt sätt att bygga en dörr som bara ni vet om! visa det :D
Lås, Om ni har uppfunnit eller förbättrat en låsmekanism på ett sätt som ingen annan har förut så visa det! kan ju vinna tävlingen stort!
Generell redstonelogik, detta är då grunderna till flera saker som t.ex. miniräknare och sådant och det visar att man har stora kunskaper om redstone, men det gäller att kunna bygga något avancerat som visar din kunskap inom redstonelogik så att man blir imponerad!
Displayer! alla gillar väl en rolig display!
Förvaring! Kanske något smart förråd som du har hittat på!
Något egen som inte passar in i kategorierna! Detta är bara om ni har koll på vad man gör inom redstone och känner er självsäkra nog att bygga något själva!


Det kommer delas ut priser till vinnaren i varje kategori och sen kommer det delas ut ett pris till den totala vinnaren!
Vinnaren utses av mig, VonMartinsson, och CapitainRex genom att vi ger ett betyg till varje uppfinning, betyget kommer att variera mellan 1-10 där 10 är bäst och sen slår vi ihop våra poäng vilket gör att den bästa totalsumman blir 20p

Priserna blir:
Den totala vinnaren får 2000c och en tomt i Lumen!
Vinnaren i varje kategori får 800c och chansen att vinna förstapriset!

Tävlingsområdet går att ta sig till genom att skriva /warp rstavling i chatten! där får ni en 20x20 tomt att bygga det ni har bestämt er för! EDIT: man får bygga ända upp till maxhöjden (256) men man får inte gräva ner. Informera gärna Mig eller CapitainRex om att ni ska vara med så att ni får ett område!

Tävlingen startar den 9:e Juli och slutar den 9:e September så den tiden borde räcka! :)
Om det är några frågor så är det bara att ta det här i forumet eller ingame till antingen mig eller CapitainRex :)
Ska absolut vara med!
Ska gå till rs skolan nu!
/ms1
 
Hallelujah! :D Vi förflyttar starten av tävlingen från 9:de Juli till 7:de Juli; alltså tävlingen börjar imorgon! :D
Alltså; 7:de Juli klockan 00:01!
Varmt välkommna att visa era kunskaper! För en byggtomt; fråga mig, CapitainRex, eller VonMartinsson endera här på forumet, eller in-game! ;)
 
En liten reminder; kom ihåg att sätta några skyltar där du bygger om att du gjort bygget, kort beskrivning om vad den gör, och vilken kategori den hör till! =) Då vet vi bättre om ditt bygge! :D
 
MYCKET VIKTIGT!!!
Eftersom vi inte sagt detta tidigare så är det väl bättre sent än aldrig!
INGEN LOOPANDE REDSTONE UTAN AVSTÄNGNINGS-KNAPP!
Det är en viktig regel, utan avstängningsknappar så laggar det för mycket.
Såja.
Fortsätt bygga! :D
 
Jag skulle gjärna ha en 40x40 ruta.
Skulle ni kunna fixa det för jag är ju inte inne så mycke dom här dagarna.
Tack!
/Ms1

Ps sätt en skylt så jag vet att den är min också.
 
Tillbaka
Topp